בעקבות "כיכר השבת"

גואטה לרגב: פתאום את לא גאה במנשקי המזוזות?

ח"כ יגאל גואטה יצא במתקפה חריפה נגד שרת התרבות והספורט מירי רגב בעקבות דבריה ל"כיכר השבת" כי היא מגבה את אנשי המחזה 'פליישר' שמסית נגד הציבור החרדי המכונה בו "חיות רעות" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
יגאל גואטה (Issac Harari/Flash90)

ח"כ יגאל גואטה יצא הערב (שני) במתקפה חריפה נגד שרת התרבות והספורט מירי רגב (הליכוד) בעקבות דבריה ל"כיכר השבת" כי היא מגבה את אנשי המחזה 'פליישר' שמסית נגד הציבור החרדי המכונה בו "חיות רעות".

גואטה פתח את דבריו בקריאה לשרה רגב: "אני קורא לשרה רגב להתייחס לדברים הקשים נגד המגזר החרדי במימון משרד התרבות". לדבריו: "בימים אלו שמחויבים אנו להרבות באהבת חינם מתמשך לו גל ההסתה כנגד המגזר החרדי על ידי הנהלת תיאטרון 'הבימה' שעובד על הצגה בימים אלו שהקטעים הנבחרים בה דברים קשים על מגזר שלם".

גואטה תקף את משרד התרבות והשרה מירי רגב: "הכאב המרכזי הוא הגיבוי והלגיטימציה שזוכים המפיקים והשחקנים בתיאטרון הבימה משרת התרבות של מדינת ישראל מירי רגב. אשר בחרה לא להגיב בנושא ההסתה ולא להפריע לחופש הביטוי לשחקני התיאטרון. אי תגובה קרי-גיבוי מוחלט להמשך הסתה פרועה נגד המגזר החרדי. ובמימון משרד התרבות והספורט".

"גברת רגב" פנה הח"כ מש"ס לשרת התרבות: "לפני מספר ימים תקפת את סגן הרמטכ"ל יאיר גולן על דברים קשים אותם אמר בנאומו והמלצת לו לשקול התפטרות. מספר לא מבוטל של אמנים, שחקנים, מנהלי פסטיבלים ועוד.... זכו לביקורות חריפות ממך כשרת התרבות".

"לפני כשנה תקפת שחקן חילוני שהגדיר את מצביעי הליכוד עדר בהמות. השתוללת מעל דוכן הנאומים הייתכן שנשלם מכספי משלם המיסים הצגות העושים במימון זה קרדום כדי לחפור בו נגד המדינה.. סיפרת בתקופת הקמפיין שאת גאה להיות ממנשקי המזוזות. וכיום, כבר לא??".

גואטה סיים את דבריו: "אני קורא לך להתייחס לדברים הקשים שנאמרו בכובד ראש, זה יתחיל כהצגה, שבסופה ההסתה תתממש ותוביל להקצנה חסרת מעצורים. זה חופש שיסוי, לא חופש ביטוי. ויפה שעה אחת קודם".

כזכור, הקטע מתוך ההצגה פורסם לראשונה אמש ב"כיכר השבת", מתוך סדרת כתבות החדשה של העיתונאי אבישי בן חיים בערוץ 10. גיבורי המחזה 'פליישר' אומרים בין היתר: "אם לא הייתי נולדת יהודיה אני הייתי האנטישמית הכי גדולה"; הם מכנים את החרדים: "חיות רעות", "אלה לא בני אדם", "שחורים", "עם האדוקים צריך לדבר בשפה שלהם בכסף", "מעיל שחור באמצע אוגוסט, זה מסריח'', "הם רוצים סנהדרין, לא פרלמנט, הם רוצים מדינת הלכה", "הלכה להשתטח על קברי צדיקים, כמו פרימיטיבים''.

בשם המשרד והשרה מירי רגב נמסר ל"כיכר השבת" כי "נכון להיום משרד התרבות מנוע על פי חוק מהתערבות בתוכן המוצג במוסדות אותם הוא מממן. בסמכותו של משרד התרבות לפנות למשרד האוצר בתלונה רק באם התוכן המוצג עבר על חוקי המדינה כגון ביזוי הדגל, הסתה לאלימות וכדומה על פי סעיף 3ב' לחוק התקציב. מכיוון שהדברים הנ"ל אינם עונים על סעיף זה אנו מנועים מהתערבות ומפגיעה בחופש הביטוי".

מהתיאטרון הלאומי הבימה נמסר ל"כיכר השבת" כי "התיאטרון הלאומי הבימה שב ומביא אל מרכז הבמה קונפליקט חברתי. תפקידו ומחוייבתו של הבימה כתיאטרון לאומי הוא להציב מראה למציאות בה אנו חיים ולעורר דיון ציבורי ודיאלוג בין הזרמים השונים בחברה הישראלית . "פליישר" עוסקת ביחסי חרדים-חילונים ומשרטט דרמה המבטאת את השסע שבין זרמים אלו".

"חלק מן הציטוטים כלל אינם מופיעים בהצגה (כפי הנראה הושמטו בעבודת העריכה של המחזה לקראת הצגתו) וחלקם מובאים בקונטקסט דרמטי שחשוב להבינו בהקשר הכולל. כמו כן, צפייה במחזה כולו מעידה על הקפדה ואיזון של הקולות המושמעים בו וזאת בכדי שהשיח יוכל לבטא את העמדות השונות של כלל המעורבים בדרמה חברתית זו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר