ראיון בלעדי

הרב הראשי לפולין על פרשת הרב המתחזה: "העיתונות חסרת אחריות"

כחודש אחרי שנחשפה פרשת "הרב המתחזה" בקהילת פוזנן בפולין, רבה של פולין הרב מיכאל שודריך מותח ביקורת על העיתונות וטוען כי לא בדקה את הסיפור לעומק. על ה'רב': "הוא חולה נפש" (חרדים)

חיים אבני, פולין | כיכר השבת |
הרב מיכאל שודריך (צילום: חיים אבני)

סערת הרב המתחזה: רבה הראשי של פולין הרב מיכאל שודריך טוען כי יאצ'ק נישצ'וטה שעל פי פרסומית בעיתונות הפולנית התחזה לרב קהילה - מעולם לא הציג את עצמו כרב. בראיון ל"כיכר השבת" בחר הרב שודריך להאשים דווקא את העיתונות שלא ניסתה לדבריו לברר את המקרה לעומק.

"אני חושב שהעיתונות חסרת אחריות" אומר הרב שודריך, "אף אחד לא אמר שהוא רב הקהילה. הוא אדם חולה נפש שהיה מגיע לקהילה להתנדב. שלחו אותו פעם אחת להיפגש עם איזה כומר, והכומר אמר עליו שהוא רב, זו כל ההסמכה שלו. מאוד כואב לי שהעיתונות לא הייתה יותר רצינית".

"הוא בן אדם נחמד" מוסיף רבה של פולין, "הוא בא לקהילה ואמר שיש לו משפחה בחיפה. אף אחד לא בדק - למה לא בדקו? כי כמעט כל היהודים שבאים (לפולין. ח.א.) כיום אין להם מסמכים. אבל אף אחד לא הפך אותו לרב".

"זו הייתה טעות גדולה" אומר הרב שודרך, "אבל זה לא היה מאיזה רצון מהצד של הקהילה. הקהילה שם היא של 30 אנשים, בא בחור צעיר ורצה לעזור... עכשיו אנחנו יודעים שזו טעות גדולה. צריך לשאול פסיכולוג למה הוא עשה את זה".

לאורך הראיון, זלזל הרב בטענות העיתונאי שחשף את הפרשה: "זה עיתונאי פולני אחד שרצה לעשות "פצצה". יכול להיות שמישהו בקהילה אמר שהוא הרב שלו, אבל אני הייתי שם כמה פעמים בשנה ואף פעם לא שמעתי את זה. הוא תמיד היה עומד בצד ומחייך".

(*גילוי נאות: כתב כיכר השבת שוהה בפולין במסגרת מסע שנערך ביוזמת חברת אל-על)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר