סערת הכותל הרפורמי חוזרת?

נציגי ארגוני הרפורמים יבואו להפעיל לחץ על ראש הממשלה

מנהיגי התנועה הרפורמית והקונסרבטיבית בצפון אמריקה צפויים להגיע לישראל בכדי להפעיל לחץ על ראש הממשלה נתניהו לבל ישנה את התוכנית להקמת רחבה רפורמית ליד הכותל (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
נתניהו הרחבה הרפורמית (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90 ו-Emil Salman)

מגבירים לחץ על ראש הממשלה: מנהיגי התנועה הרפורמית והקונסרבטיבית בצפון אמריקה צפויים להגיע בקרוב לישראל בכדי להודיע לראש הממשלה בנימין נתניהו על התנגדותם לכל שינוי בתוכנית להכשרת רחבת תפילה חדשה בכותל המערבי.

במשלחת צפויים להשתתף נשיא התנועה הרפורמית בצפון אמריקה, ריק ג'ייקובס מנכ"ל התנועה הרפורמית, סטיבן ורניק; וסגנית נשיא כנסת הרבנים של התנועה הקונסרבטיבית, "הרבה" ג'ולי שונפלד.

כזכור, בחודש ינואר אושרה בממשלה תוכנית לפיה תוקם רחבה חדשה בחלק הדרומי של הכותל המערבי, ובה יוכלו רפורמים וקונסרבטיבים לקיים תפילות מעורבות של גברים ונשים, וקבוצת הנשים המכנות עצמן 'נשות הכותל' יוכלו להתפלל בה בכל ראש חודש.

אולם לאחר שאושרה התוכנית תוך הסכמה שבשתיקה מצד המפלגות החרדיות שהיו שותפות לדיונים נוצרה התנגדות גדולה בקרב רבנים ועסקנים כמו גם בקרב מובילי דעת קהל וכלי התקשורת. "מדובר בכניעה של ממש לאויבי היהדות ובפשרה שתיתן להם לראשונה דריסת רגל באופן רשמי במקום הקדוש ביותר לעם היהודי", התבטאו רבנים בחריפות.

בעקבות כך הודיעו נציגי המפלגות החרדיות על התנגדות לתוכנית המוצעת וראש הממשלה נתניהו מינה את ראש לשכתו דוד שרן להכין המלצות לשינויים בהסכמת שני הצדדים.

בשיחות גישוש שערך עם ראשי ארגוני הרפורמים הבהיר שרן כי לא מדובר בחזרה מהתוכנית אלא בשינויים שמבקשים נציגי החרדים כדוגמת ביטול הכניסה המשותפת לרחבות הכותל המערבי כפי שנכתב בתוכנית המקורית.

במפלגות החרדיות מתנגדים גם לכך שנציגי הרפורמים יהיו חברים במועצת המשותפת שתנהל את הרחבה החדשה, כמו כן מתנגדים החרדים למימון ממשלתי רשמי לרחבה המשותפת.

כאמור ראשי הארגונים הרפורמים מסרבים לכל שינוי מהתוכנית המקורית ומגיעים להפעיל לחץ על ראש הממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר