לקראת ל"ג בעומר

ההורים יתכנסו ויזהירו את הספרים מ'תספורות רחוביות'

אברכים ובני תורה מארגנים כינוס מיוחד בו יזהירו נגד תספורות משונות, תספורות רחוביות ובלוריות. אחד ההורים ל"כיכר השבת": "יש לנו זהות ייחודית, חבל להרוס את החן היהודי" (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Serge Attal / Flash90)

לקראת ל"ג בעומר מתארגן כינוס של הורים בו יזהירו מתספורות משונות ובלוריות.

מדור 'מכתבים למערכת' בעיתון 'יתד נאמן' מספק לעיתים רבות הצצה לסוגיות הלכתיות המעסיקות את המגזר החרדי בכלל והליטאי בפרט. הפעם לקראת ל"ג בעומר והעובדה כי ניתן יהיה להסתפר לאחר תקופה ארוכה מארגנים אברכים ובני תורה כינוס מיוחד בו יזהירו נגד התספורות המשונות והבלוריות שחלקן אף אסורות על פי ההלכה.

במכתב למערכת נכתב כי "לפעמים אנו שולחים את ילדנו לספר והוא חוזר עם תספורת משונה, או חלילה עם תספורת אשר בה איסור ממש. בחלק מהמקרים זה קורה מחוסר ידיעה".

"לפיכך, מתארגן ערב לספרים העובדים באזוריים חרדיים, עם הגאון רבי יהודה אריה דינר שליט"א, כדי לדעת את האסור, המותר ועוד", נכתב במכתב, בו מתבקשים הספרים ליצור קשר כדי להשתתף בכנס שיתקיים עוד לפני ל"ג בעומר.

בשיחה עם "כיכר השבת" אומר אחד ההורים כי "שלחתי את הילד עם אחיו לספר, הספר עשה בל תקיף פאת ראשך, עשה לו מספר 0 במקום שאסור, הזדעזעתי והייתי בהלם, אני חושב שכינוס כזה יכול לסייע רבות למודעות שלהם".

הורה אחר מספר על תספורת משונה שמזכירה תספורות של גויים. "אנחנו היהודים החרדים לדבר השם יש לנו זהות ייחודית, חזות מיוחדת המעידה על נאמנות להשם ולתורתו, חבל שכל מיני ספרים מכניסים למחנה פנימה תספורות רחוביות מה שמהווה הרס לחן היהודי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר