עוד בכיר מסתבך

שר הרווחה חיים כץ נחקר בחשד לשימוש במידע פנים

על פי החשד כץ ומוטי בן ארי, איש הכספים של קובי מימון, רכשו מניות נצבא טרם פרסום דיווח מהותי למשקיעים בנושא המיזוג עם איירפורט סיטי וגרפו רווחים כספיים של כ-290 אלף שקל (כלכלה, ארץ)

תומר גנון, כלכליסט | כיכר השבת |
חיים כץ (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

חשד לשימוש במידע פנים בעסקת מיזוג בין נצבא ואיירפורט סיטי מחודש יולי 2015: רשות ני"ע חקרה היום (ג') את שר הרווחה חיים כץ ואת מוטי (מרדכי) בן ארי, יועץ פיננסי של החברות מאז 1999 ומקורב לאיש העסקים קובי מימון, בחשד שרכשו מניות נצבא על סמך מידע פנים מוקדם טרם הדיווח עליה. השר כץ אישר לכלי תקשורת כי הוא הפוליטיקאי הבכיר שנחקר היום.

על פי החשד, בן ארי העביר את המידע לכץ, עמו הוא נמצא בקשרים חבריים ועסקיים אינטנסיביים, אשר רכש גם הוא את מניות נצבא טרם פרסום הדיווח. בעקבות פעילות אסורה זו, כך החשד, השניים גרפו רווחים כספיים של כ-290 אלף שקל. שופט בית משפט השלום בת"א, עמית יריב, שחרר את בן ארי בתנאים מגבילים תוך הפקדת ערבות בנקאית של מיליון שקל.

על פי הבקשה לשחרורו של בן ארי, המיוצג על ידי עוה"ד ארז הראל וירון אלכאוי ממשרד גורניצקי ושות', ב-5.7.15 פרסמו נצבא ואיירפורט סיטי דיווח מיידי שממנו עלה כי החברות התקשרו בהסכם לפיו פעילות נצבא תמוזג אל פעילות איירפורט, אשר תרכוש את כל המניות המוחזקות בידי הציבור במחיר המשקף פרמיה של כ-23% על שווי מניות נצבא ערב פרסום הדיווח.

על פי ממצאי חקירת הרשות, בבוקר אותו יום, בשעה 09:19, דיווחה נצבא לבורסה על אישור וחתימה על הסכם המיזוג. הדיווח הנ"ל השפיע באופן ניכר על שערי ני"ע של נצבא וגרם לעלייה חדה בשערם. בן ארי, כך החשד, היה חשוף מתוקף תפקידו וקשריו עם החברה למידע הפנים. מהממצאים עולה כי בן ארי רכש את מניות נצבא טרם פרסום הדיווח המיידי וחרף איסור מפורש מצד החברה לעשות כן. על פי החשד כאמור העביר בן ארי את מידע הפנים לאדם נוסף, וזאת תוך שימוש במידע פנים. חשודים ומעורבים נוספים נחקרו ברשות בקשר לפרשה זו.

(מקור)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר