ניסיונות ההחייאה נכשלו

הלם בסאטמר: בכירי העסקנים בחסידות טבעו מול חופי מיאמי

אסון קשה מול חופי מיאמי: סירה עליה שהו בכירי סאטמר הר' יצחק רוזנברג ואיש העסקים חיים פרנס נפגעה בתאונת שיט. שני העסקנים טבעו ולאחר שעה של ניסיונות החייאה נקבע מותם (חרדים,עולם)

ישראל כהן | כיכר השבת |
בתמונות הקטנות: הר' יצחק רוזנברג וחיים פרנס, שטבעו באסון (מנדי הכטמן, פלאש 90)

טרגדיה קשה בחופי מיאמי: בתאונה קשה שהתרחשה הערב (שלישי) מול חופי מיאמי, נפגעה סירה עליה שהו שני עסקנים חרדים, מבכירי חסידות סאטמר בניו יורק. לאחר ניסיונות החייאה שנמשכו במשך כשעה, נקבע מותם של שני העסקנים.

מדובר בראש הקהל של חסידי סאטמר הרב יצחק רוזנברג ז"ל ואיש העסקים חיים פרנס ז"ל, גם הוא מחסידות סאטמר ששהו במקום במסגרת חופשת הקיץ שלהם. באירוע נפגעו עוד שלושה אנשי חרדים נוספים שנפשו במקום.

הרב יצחק רוזנברג - האיש החזק בחצר המהר"א

הרב יצחק רוזנברג שנפטר באסון, נחשב לאיש החזק בחצר האדמו"ר מהר"א מסאטמר שסייע לביסוס הנהגתו לאחר הסתלקותו של אביו ה'ברך משה' מסאטמר זצוק"ל.

הרב רוזנברג, או איצ'ו כפי שכונה בחיבה, הצטרף לשורות החסידות בערוב ימיו של ה'דברי יואל' זצוק"ל, והתברג בקהילה ביתר שאת עם עלייתו של אחיינו ה'ברך משה' לכס ההנהגה.

לאחר הסתלקותו של הרבי זצ"ל הוא התמנה לחבר בהנהלת מוסדות "יטב לב" בישראל ובהמשך לסגן ראש הקהל בקהילה בארה"ב. לפני כשנתיים בקיץ תשע"ד, כאשר ראש הקהל הרב ר' בערל פרידמאן נפטר, הוא מונה ע"י האדמו"ר לכהן כראש הקהל של קהילת סאטמר.

הרב פרנס ז"ל והרב רוזנברג ז"ל יחד, בשבוע האחרון (מתוך טוויטר)

איצ'ונחשב לאחד מהתורמים הגדולים ביותר בחסידות. תרם בנינים רבים ביניהם את בנין תלמוד התורה בירושלים, היכל התורה 'היכל צבי רוזנברג' על שם אביו בקרית יואל שנועד ללימוד וכן את בית המדרש סאטמר בוויליאמסבורג שנבנה בשנת תשנ"ו.

לשיא פרסומו הגיע בעת בנייתו של בית המדרש הגדול של סאטמר בווילאמסבורג בשנת תשס"ו, שסוקר בהרחבה בתקשורת האמריקאית זאת בשל הטווח הקצר שבנייתו נמשכה - שבועיים בלבד.

ר' יצחק סיפק את חומרי הבניה ואת הכסף הנוסף שנדרש להשלמתו. ניתן לומר, כי מאז ימי הרבי בעל ה'ברך משה', אין פרויקט בסאטמר שלא עובר דרך הרב יצחק רוזנברג. הוא זכה לקרבה ולאמון בלתי מסוייג מהאדמו"ר מסאטמר שראה בו את איש אמונו. לשבת האחרונה של סאטמר במירון בראשות הרבי, הוא נידב סכום עצום של מעל למיליון דולרים.

ידידו הנגיד אהרון נאה סיפר ל"כיכר השבת": "איצו היה ידיד אישי אהוב על כולם והיה בעל צדקה גדול, בונה ומקים עולמי של תורה. נידב סכומים עצומים לחצר סאטמר, היכלי תורה בקרית יואל ובווילמסבורג. בנוסף היה מקורב לגדולי האדמו"רים בארץ ובחו"ל ותרם מליונים לצדקה וחסד. פשוט אבידה גדולה".

ידידו העסקן בנימין ברבר סיפר: "יצחק רוזנברג היה במשך שנים סגן ראש הקהל של סאטמר והיה בעל הבית של ה'לאומבער יארד'. בעל צדקה ובעל חסד בדרגות הכי גדולות שניתן לשער. אני בידידות עמוקה עימו במשך למעלה מ-40 שנה. איש יקר וכולנו בהלם, כל היהדות החרדית בניו יורק".

הרב חיים פרנס - התעשר מסחר ביהלומים

הרב חיים פרנס הינו יהודי מוכר ואהוב בחסידות סאטמר, שהתאחדו אצלו שני שולחנות של תורה וגדולה כאחד.

הוא נודע כ"האדמו"ר מסטרפקוב" בקרית יואל, נכד של האדמו"ר מסטרפקוב זצ"ל ואחיינו של האדמו"ר בארץ. אביו הרה"צ ר' ישראל פרנס היה נכד של הרה"צ ר' שלום מסטרפקוב זצ"ל. הרב פרנס ז"ל נחשב לאחד מגדולי הנגידים בסאטמר שהתעשר ממסחר ביהלומים ולפני כמה חודשים הוא נשדד בצפון מיאמי.

הוא היה ידוע כאחד ממקורבי האדמו"ר מסאטמר בעל הברך משה זצ"ל, שעבר להתגורר במיוחד בקרית יואל אחרי שהרבי הנוכחי עלה לכס האדמו"רות. בחסידות מציינים כי הוא עמד תדיר לימינו של האדמו"ר זצ"ל ולימין האדמו"ר מסאטמר בעת שעלה לכהן כרב העיר קרית יואל.

"היה ידוע מאוד בפקחותו ועזר להרבה אנשים בחיי היום יום בעת שהוא ישב שעות לפנות בוקר בהיכל התורה בקרית יואל ולמד יחד עם החברותא שלו" סיפרו מכריו.

לאחרונה, פתח הרב פרנס בית מדרש בעיר ועלה לפני כשנה לעיר האבות להקים מצבה לזכר קדושי סטרפקוב, דבר שפורסם בהרחבה אז בתקשורת המקומית. הרב פרנס שהה למנוחה במיאמי ונפטר באסון הנורא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר