פשיטת ה-FBI על סאטמר

ה'ניו יורק טיימס': יותר חרדים מתלוננים על תקיפות ילדים

בשל פשיטת חוקרי ה-FBI על ת"ת סאטמר מדווח ה'ניו יורק טיימס' על החשדות, מצטט הורים ומורים, שחלקם מצדדים במורה שתועד ומדווח על עלייה תלולה במספר התלונות בשכונות החרדיות (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

הסערה סביב פשיטת חוקרי ה-FBI על תלמוד תורה סאטמר והחשדות סביב התעללות המנהל באחד הילדים מגיעים גם לכותרות העיתון החשוב בעולם ה'ניו יורק טיימס'.

העיתון מקדיש כתבת רוחב לפשיטה שגרמה לסערה בקהילה האדוקה. ה'ניו יורק טיימס' מתאר את החוקרים שלקחו סרטוני אבטחה ומסמכים מחדרי התלמוד תורה אולם מציין כי ברשויות מסרבים להדליף פרטים על התקדמות החקירה.

"הם הפחידו את הילדים", מספר יואל וייס, ששלושת בניו מוישה בן ה-12, שלומי בן ה-8 ופנחס ה-7, לומדים בחיידר, ומוסיף כי "הם עשו מהומה גדולה".

לטענת ה'ניו יורק טיימס' החקירה התעוררה שוב לאחר שסרטון מלפני 7 חודשים בו נראה המנהל הוותיק כשהוא מחבק תלמיד הופץ ברשתות החברתיות.

התיעוד של המלמד והילד שעורר סערה (מתוך מצלמות אבטחה)

"מדובר בחשד להתעללות ותקיפה", סיפר אחד התושבים לעיתון אולם מנגד הסבירו אחרים כי אין כל עבירה פלילית שנראית בסרטון המדובר. "הוא מנהל וותיק ואיש חינוך אהוב וזו הדרך שלו להעניק חום ואהבה לתלמידים", סיפר אחד המורים.

"הוא אדם מאוד רגיש ואמוציונלי", סיפר אחד החסידים על המנהל החשוד. "שהוא מתפלל הוא בוכה. כאשר הוא הולך לקבר, הוא בוכה. זה הטבע שלו. הוא רצה תמיד לדעת שכל ילד יחוש רצוי, וירגיש טוב ואהוב".

ה'ניו יורק טיימס' טוען כי בעשור האחרון חל מבול של תלונות על מקרי התעללות בתוך שכונות חרדיות בניו יורק.

"הקוד החברתי לפיו אסור להתלונן לרשויות וכי הדבר נקרא מסירה לשלטונות החל להישבר ויותר ויותר הורים פונים למשטרה ולרשויות אכיפת החוק ומגישים תלונות", מדווח העיתון ומציין כי משנת 2012, למעלה מ -100 גברים - רבנים, מורים ומדריכים במחנות קיץ נעצרו על ידי השלטונות בברוקלין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר