עזבו את אבישי בן חיים בשקט / דעה

ההתנפלות החרדית על אבישי בן חיים מיותרת, לא נכונה וחוטאת לאמת. כי הוא היחיד שהצליח לא להעביר שום מסר בעל משמעות. הוא סה"כ שוב הציג את החרדים באופן אובייקטיבי ענייני והוגן (טור)

אלי שפירא | כיכר השבת |
אבישי בן חיים (צילום: כיכר השבת)

מבלי להיכנס כעת לעומק המספרים והסטטיסטיקות החלולות, מבלי להיכנע לדרמה והמוסיקה המלחיצה שמתנגנת ברקע, מבלי לקחת ברצינות את הפרופסורים חמורי הסבר והמשקפים מתקופת המנדט הבריטי, שמציגים טבלאות וגרפים מתישים. נעזוב אותך לרגע, ונחשוב, האם יש צדק בדבריו של אבישי בן חיים?

עוד נגיע לזה. קודם לכן תרשו לי להעניק לבן חיים את תעודת עיתונאי השנה. צריך כישרון אינסופי, וכישורי עיתונאות מבריקים כדי לעשות סדרה של כתבות ארוכות שאומרת בעצם: כלום. את כל הסקופים המרעישים והקביעות החד משמעיות שהוא מציג בכתבותיו, יכול לבטל בהינף יד כל בחור בישיבה קטנה. על כל נתון סטטיסטי שהוא שוטח בפני הצופים המצטמררים מתסריט האימים שהנה, החרדים באים, אפשר להציג שלושה נתונים שיסתרו את נתוניו. זה ממש לא האישיו.

אז מה רוצה האיש החביב עם הקוקו, שחוקר באובססיביות את החברה החרדית מאז שאני זוכר את עצמי? הוא מתרוצץ בין פרופסורים, לחברי כנסת לשעבר, פוגש כמה יוצאים בשאלה (שהשתייכו לחסידות חב"ד - יש לציין...), מתווכח, מתנצח, והכל עם חיוך כובש וחן נדיר שיגרום גם לפונוביצ'ער המתמיד ביותר בישיבה, להיפתח אליו ולדבר בגילוי לב על סערת 'אסיר אילת' (והכובע בנאדם, לא במידה...).

אני חייב לציין כי בכתבותיו של בן חיים אני צופה בשקיקה. הוא ללא ספק אחד העיתונאים האינטיליגנטים בהם זכתה מדינת ישראל, שיודע להציג את מרכולתו העיתונאית באופן ענייני מכבד ואובייקטיבי.

אני גם מסרב להצטרף למקהלת המגנים והזועמים, שטוענים בכל פורום אפשרי: "כן! פעם הוא היה אתנו והיום הוא נגדנו". לא, הוא לא היה אתנו והוא גם לא נגדנו. הוא עיתונאי הגון וישר שמביא לצופים טלוויזיה איכותית, דבר שכ"כ זקוקה לו החברה הישראלית בעידן הכוכבים הנולדים והאחים הגדולים.

התקשורת החרדית זקוקה באופן דחוף למליצי יושר, כאלה שיציגו את הצד השפוי של הציבור החרדי. כתבתו הראשונה בסדרה של אבישי בן חיים עסקה בהצגה האנטישמית שמציגה את החרדי באופן שלא מבייש את הקריקטורות בגרמניה של שנות השלושים. סחטן, פרזיט, עלוקה ואוכל חינם. (מישהו הזכיר את האלוף יאיר גולן?).

בן חיים הוא העיתונאי היחיד שהעז להישיר מבט לשחקן הראשי בהצגה ולשאול אותו: "אתה לא חושב שמדובר בהצגה אנטישמית?". אגב, עצם העובדה שהשחקן שתק שתיקה רועמת במשך מספר שניות לפני שענה ("ההצגה לא אנטישמית, היא אנטי כפיה") מעידה אולי שהוא גם התחבט בשאלה זו.

ההתנפלות החרדית על בן חיים מיותרת, לא נכונה וחוטאת לאמת. כי בסופו של דבר הוא היחיד שהצליח לא להעביר שום מסר בעל משמעות, כזה שנחשוב עליו הרבה לפני השינה. הוא סה"כ שוב בא והציג את החרדים באופן אובייקטיבי ענייני והוגן. וזה לא עניין של מה בכך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר