גזר דין

עבודות שירות ל"מפקד משמרת הצניעות" בביתר עילית

בית המשפט השלום בירושלים גזר שלושה חודשי עבודות שירות על גונן חדד - מי שהוגדר כ"מפקד משמרת הצניעות" בעיר ביתר עילית, וזאת במסגרת הסדר טיעון שהושג עם התביעה המשטרתית (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
"מפקד משמרת הצניעות" גונן חדד (צילום: מוטי קמחי, ynet)

פרשת "משמרת הצניעות" בעיר ביתר עילית הגיעה לסיומה: בית המשפט השלום בירושלים גזר שלושה חודשי עבודות שירות על גונן חדד - מי שהוגדר כ"מפקד משמרת הצניעות" בעיר ביתר.

יחסית מדובר בעונש מקל לאחר שהושג הסדר טיעון בין עורך דינו אביחי חג'בי והתביעה המשטרתית. במסגרת ההסדר, חדד הודה בעבירות שיוחסו לו בכתב האישום המתוקן: תקיפה ואיומים.

על פי כתב האישום, בשנת 2011 עקב חדד אחר שתי אחיות, כבנות 17, ואמר לאחת מהן: "זו הפעם האחרונה שאני אומר לך - זה לא יהיה נעים, את לא תתהלכי ככה בביתר. זו עיר חרדית, ואם אראה אותך בפעם הבאה - לא כדאי לך ואפוצץ אותך מכות".

בכתב האישום נכתב כי "המתלוננת השיבה לו אם לא היה מדובר ביום שבת, הייתה מקליטה אותו - ובעקבות זאת הכה אותה בראשה".

השופט איתן קורנהאוזר ציין בהחלטתו כי "בטרם נשמעו הטיעונים לעונש, התקבלו תסקירי שירות המבחן, שפירטו את נסיבות חייו הקשות של הנאשם, התרשם מדפוסי אלימות מגובים - ולצד זאת מוכנות הנאשם להשתלב בהליך טיפולי".

לדבריו: "בחינת נסיבות האישיות של הנאשם, מצביעה על כך שעברו הפלילי עולה בקנה אחד עם התנהלותו במהלך שני המקרים שבהם הורשע... יחד עם זאת, יש לזקוף לזכות הנאשם את ההחלטה לקבל אחריות על מעשיו תוך השתלבות אפקטיבית בתהליך הטיפולי, את נסיבות חייו הקשות, וכן את השפעת מידת העונש עליו ועל משפחתו הקרובה".

פרלקליטו של חדד, עו"ד אביחי חג'ב אמר: "בסופו של יום, כל מה שנותר מסיפורי אלף לילה ולילה על משטרת הצניעות בביתר עילית הינה הצניעות של כתב האישום, שבסופו של הליך מתאר קטטה שבה אף המתלוננים השתמשו באלימות כלפי מרשי. מדובר בגזר דין מידתי וראוי בנסיבות העניין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר