ימי סגירת החומר

מה זמרי החתונות מכינים לנו לאחרי ל"ג בעומר?

מה מכינים לנו זמרי החתונות יוני שלמה, נמואל הרוש, אלי הרצליך ואבי אילסון לימים שאחרי ל"ג בעומר? שם טוב מעטוף שוחח איתם • כתבה שנייה בסדרה (מוזיקה, מגזין)

שם טוב מעטוף | כיכר השבת |
נמואל, יוני שלמה ואלי הרצליך (צילום: לירן סאלם, מנדי הכטמן ויח"צ)

בהמשך לכתבה הראשונה בסדרת "ימי סגירת העומר", אנו ממשיכים לסקור מוסיקאים נוספים, אשר בימים אלו נחים מהאירועים ועובדים על פרוייקטים שונים.

נמואל הרוש, מזמרי החתונות האולטימטיביים מזה למעלה מעשור. מספר גם הוא על ההפוגה בימים אלו: "אני יכול לומר שהימים האלו נותנים לי את ההזדמנות לנוח. לצבור כוחות, כדי לחזור עם אנרגיה חזקה לעונה הבאה. ההפסקה הזאת היא טובה לכולם. אבל אין ספק שאנחנו מתגעגעים לעבודה ולשמחה, מתגעגעים לראות אנשים שמחים. זה חלק מהמקצוע שלנו".

אני מניח שאתה מנצל את הזמן כדי לעבוד על הדיסק הבא...

"אני מעדיף בשלב זה לא לקרוא לזה דיסק. אנחנו עובדים על שירים שבהמשך ייכנסו לדיסק. אני מקבל הרבה שירים טובים, מאזין להם, ומחפש את השיר ששייך לי. אם אני שומע שיר שנשמע מעניין, אני נכנס לאולפן ושר אותו. אם אני מרגיש שיש חיבור טוב ביננו - אז ישר מתחיל לעבוד עליו. וזה קרה לי לאחרונה עם שיר שקיבלתי ממלחין הכי ידוע במוסיקה החסידית, שכל הפלייליסט שלו מסתובב היום בחתונות. ואני עובד על השיר כרגע. היום הגענו לשלב ההקלטות. ניצלתי את ימי העומר כדי לעשות את זה".

איך העבודה באולפן לעומת האירועים?

"בחתונות, המאמץ הוא יותר פיזי. באולפן, המאמץ הוא נפשי. צריך להפעיל את המוח כדי למצוא את החומרים הטובים. וגם להשקיע בביצוע על הצד היותר טוב. אבל בסופו של דבר גם כאן וגם כאן התוצאה היא מוסיקה, וזה כיף. כשאנחנו יודעים שבסופו של דבר תהיה תוצאה טובה, אז יש סיפוק".

לאחרונה הוצאת את הדיסק 'התגלות'. מדוע בחרת בקונספט הזה של ניגונים חב"דיים?

"רציתי לפתוח את הקריירה עם זה. אני חב"דניק, ותמיד עוד לפני שחשבתי על קריירה, תמיד רציתי להוציא משהו ששייך לחב"ד. כי אלו ניגונים שגדלתי עליהם בגן בחיידר ובישיבה. שירים ששרתי תמיד. והרגשתי שחשוב לי לבצע אותם ולהעביר את זה הלאה. מה גם שניגוני חב"ד מאוד אהובים בציבור. ובכל חתונה בין אם היא חב"דית אם לאו - מתנגנים הניגונים האלו. וב"ה התוצאה היתה מדהימה. החשיפה לאלבום רחבה מאוד, ועד היום אני מקבל הודעות חיוביות מכל העולם על הדיסק הזה".

ספר לי על דני אבידני, ועל העבודה ביחד על הדיסק 'התגלות'?

"זה פעם ראשונה שדני עובד על פרוייקט של דיסק שלם. וזה בדיוק מה שחיפשתי. שיעשה את זה מישהו חדש, כזה שעוד לא שמענו. לא משהו שכבר קיים. היה חשוב לי שמעבר לשירה ולהגשה שלי, גם העיבוד יהיה מיוחד ומקורי. ודני יודע לעשות את זה. הוא מאוד יצירתי".

***

ישראל לובין, מי שמנהל את 'ישראל לובין הפקות', מייצג בין השאר את הזמרים נמואל הרוש, אלי הרצליך ואבי אילסון. ולא, אין לו מנוחה בימים אלו. "אנחנו אלו שצריכים לענות לטלפונים, ליזום את האירועים, ולקבל את הפניות", הוא מסביר. "ומעבר לכך, זה הזמן המתאים להיפגש עם לקוחות עתידיים, לקדם את הקריירה של הזמרים, או התזמורות. לקדם את כל העסק כדי שהלקוחות יקבלו שירים ועיבודים חדשים ברמה גבוהה.

"אנחנו עובדים גם על תצוגת במה חדשה. על הלבוש של הנגנים, על תאורה וכו', תחום שהתפתח מאוד בתקופה האחרונה. והדבר הכי חשוב, בתקופה זו רוב הזמרים שמוציאים אלבומים, יושבים ובוררים עשרות לחנים. בוחרים מעבדים ומקליטים מקהלות. ובעז"ה אני מקווה שבל"ג בעומר יהיו דברים חדשים. אנחנו כבר עובדים על חומרים לר"ח אלול ולסוכות וכו'. ב"ה יש עשיה מבורכת בתחום של השירים החדשים".

מה מכינים לנו הזמרים שאתה מייצג?

"נמואל הרוש, שהוציא בתקופה האחרונה את הדיסק 'התגלות'. ניגוני חב"ד, עם פרשנות של ימינו אנו. מי שהיה שותף איתו לפרוייקט זה דני אבידני. ועכשיו הוא עובד על אלבום אישי, חומר חדש ומקורי. על העיבוד יופקדו כמה מעבדים, כדי לגוון את הדיסק. נמואל יש לו את היחודיות שלו, יש לו איכות וואקלית מאוד טובה, ומצפים ממנו להמון. מקווים לא לאכזב אף אחד. הבחירה היא מאוד קשה, ממש בוררים. בעז"ה יגיעו דברים טובים.

"אלי הרצליך, שהוציא את אלבום הבכורה שלו לפני כשנתיים, ועשה הרבה בלאגן חיובי. עם להיטים כמו 'בחכמה' ו'חתן דומה למלך', ו'בתורה אתה עמל'. שירים שאין חתונה או הופעה שלא שרים אותם. הציפיות גדולות. אספנו דברים מאוד מעניינים. יהיו המון הפתעות. קאבר מאוד יפה לשיר שלא נחשוף בשלב זה. שיר מיוחד שאני אישית כבר מכיר אותו עשר שנים, וביקשתי אותו מהמלחין עבור הדיסק הראשון של אלי הרצליך, והוא לא רצה לתת, כי הוא רצה לבצע את זה בעצמו. לאחרונה הוא הסכים. וזה יהיה בדיסק הבא של הרצליך. מקווה שייצא באזור ר"ח אלול. בתקווה שזה ירגש את כולם.

"אבי אילסון, הצעיר שבחבורה, עובד על האלבום הראשון שלו. הוא כבר מקליט במקביל כמה שירים עם מעבדים ומלחינים שונים. דברים מאוד מעניינים שמתאימים לצבע קול ולגוון שהוא מביא. כל זמר יש לו אישיות אחרת לגמרי, גם מבחינה אישית וגם מבחינה מקצועית".

***

יוני שלמה, גם הוא אחד מזמרי החתונות הבולטים. ברזומה שלו האלבומים 'שאמיל' - ניגוני חב"ד, ו"טראכט גוט" עם הלהיט 'תנא דבי אליהו'. בימים אלו הוא עובד על אלבום חדש, שבעז"ה יראה אור לאחר חג השבועות.

וגם הוא, כמו כולם, נהנה מההפסקה של ימי ספירת העומר. ימים רגועים יותר בלי לחץ העבודה. ובמקביל, מנצל את הזמן לעבודה באולפן. הוא מחובר מאוד לניגוני חב"ד. "בחיי היום יום משתדל ושואף להיות חסיד חב"ד אמיתי", אומר יוני, "ולכן אני מרגיש קשר מיוחד לניגוני חב"ד".

יוני בעל ניסיון רב באירועים ושמחות. לדבריו, הוא משתדל לקרוא את הקהל שהוא מופיע מולו, ולהביא לו את מה שהוא צריך לשמוע. היעד מבחינתו הוא ליצור אינטראקציה עם הקהל המאזין, ולהעביר אליו את הרגש שבשירה שלו.

"בשבילי מוסיקה זה מעל הכל!", אומר יוני. "כשאני אוחז במיקרופון ומתחיל לשיר, אני מרגיש לא בעולם הזה! אפילו במצבים של עייפות, מצב רוח לא טוב - השירה היא מעל הכל. אפילו בחינם אני מוכן לבוא לשיר...". אופס, זה הוא ביקש לא להכניס. תמחקו. לא אמרתי כלום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר