דרמה פוליטית

שר הביטחון פורש: "לא אקריב ערכים בשביל אינטרסים"

השתלטות גורמים קיצוניים בליכוד ותככים פוליטיים, משה יעלון פורש מהממשלה והכנסת ולוקח פסק זמן מהחיים הפוליטיים, אך יתמודד בעתיד על ההנהגה הלאומית בישראל (חדשות, פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

דרמה במערכת הפוליטית: שר הביטחון משה בוגי יעלון, מי שנתניהו התכוון להדיח בשבוע הבא לטובת יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן, מודיע היום (שישי) על פרישתו מהממשלה.

במסיבת עיתונאים שכינס יעלון לפני שעה קלה בקריה בתל אביב, הצהיר על התפטרותו מהממשלה והכנסת ונוטל פסק זמן מן החיים הפוליטיים, אך הכריז שבעתיד ישוב ויתמודד על הנהגת ישראל.

"בכל תפקידיי ראיתי שליחות ולא הקרבתי את הצרכים הלאומיים והביטחוניים של ישראל לאינטרסים פוליטיים" אומר יעלון והוסיף כי אינו מתחרט על דעותיו המקצועיות גם אם הובילו אותו לסוף דרכו הפוליטית.

"ניווטתי את ספינת הביטחון של ישראל בחרדת קודש מתוך ידיעה שחיי אדם עומדים על הכף" מוסיף יעלון.

שר הביטחון אינו מזכיר את נתניהו באופן ישיר: "עבדתי בהרמוניה ובאופן רציני וענייני ומתוך הערכה עם ראש הממשלה, במשך תקופה ארוכה , בוודאי במהלך מבצע 'צוק איתן', ועל כך אני מודה לו".

בדבריו הוא מסביר שלא היה לו מוצא פרט להתפטרות: "לצערי הרב מצאתי עצמי, לאחרונה, במחלוקות קשות בסוגיות ערכיות ומקצועיות עם ראש הממשלה, מספר שרים וכמה מחברי הכנסת".

יעלון לא מצא את מקומו במפלגת הליכוד אשר "גורמים קיצוניים ומסוכנים השתלטו על תנועת הליכוד ומאיימים לפגוע ביושביו. אני מקווה שגם הציבור הרחב, מימין ומשמאל, יבין את המשמעות החמורה של השתלטות המיעוט הקיצוני על המרכז, וייאבק בתופעות הללו. זה בנפשנו. זה בנפשה של המדינה".

לאורך כל הצהרתו הדגיש יעלון שהסיבה לעזיבתו אינה אישית אלא מקצועית בלבד: "אינני מתחרט כהוא זה על עמדותיי המקצועיות והערכיות, גם אם הדבר הביא לסיום תפקידי כשר הביטחון. אני שלם עם דרכי, ולא אסטה ממנה".

יעלון הודיע כבר הבוקר לראש הממשלה בנימין נתניהו על פרישתו מההמשלה, ואף פרסם הודעה דרך הרשת החברתית, ודאג לתקוף את נתניהו והצהיר כי אינו מאמין בו: "הודעתי הבוקר לראש הממשלה כי בעקבות התנהלותו בהתפתחויות האחרונות, ונוכח חוסר האמון בו, אני מתפטר מהממשלה ומהכנסת ונוטל פסק זמן מהחיים הפוליטיים".

לפני התפטרותו שוחח ראש הממשלה עם יעלון והציע לו את תיק החוץ ושיחזור בו, אך הוא סירב.

כזכור, אמש פורסם סקר מינה צמח עבור חדשות 2 לפיו 38% מעדיפים לראות את יעלון בתפקיד ו- 35% מעדיפים את ליברמן. 17% לא רוצים את שניהם ו-10% ענו שלא יודעים.

יצוין כי במקומו של יעלון יכנס לכנסת פעיל הר הבית יהודה גליק. כמו כן, כעת תיק החוץ שהיה מיועד ליעלון מתפנה, וקרב בכירי הליכוד על המשרד יחל בשבוע הבא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר