אחדות חלקית

ההודעה המשותפת של 'יתד נאמן' ו'המבשר'

לרגל מימוש החוק הנורבגי ב'יהדות התורה', בהתפטרות סגן השר מאיר פרוש מהכנסת לטובתו של יעקב אשר, 'יתד נאמן' ו'המבשר' מפרסמים הודעה משותפת. ואיך עיתון 'המודיע' מדווח? (עיתונות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
פרוש ואשר. ארכיון (צילום: פלאש 90)

אם לשפוט על פי הדיווחים הבוקר (שני) בעיתונים "המבשר" ו"יתד נאמן", נדמה כי שיתוף הפעולה האסטרטגי שאפיין בעבר את סיעות "דגל התורה" ו"שלומי אמונים", שחטף מכה אנושה בשנה האחרונה בעקבות העימות הפנימי והמשבר הפוליטי, שב להיות כבימים ימימה בעקבות ההסדר אליו הגיעו ראשי הסיעות.

הבוקר מדווחים שני היומונים, הן בטאון תנועת דגל התורה והן שופרה של סיעת שלומי אמונים, בהודעה משותפת על הסכם הרוטציה במסגרתו התפטר מהכנסת סגן השר מאיר פרוש לטובתו של יעקב אשר שייכנס מחר לכהן כחבר כנסת מטעם יהדות התורה.

בכתבה המשותפת נכתב כי "במסגרת התיקון לחוק הנורבגי, סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש התפטר אתמול מהכנסת לטובת הרב יעקב אשר, מס' 7 ביהדות התורה. הרב פרוש יישאר בתפקידו כסגן שר החינוך".

העיתונים מדווחים כי "את מכתב ההתפטרות הגיש פרוש בצהרי יום אתמול לידי יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין", ומצטטים את נוסח המכתב בו נאמר כי "אני מתכבד להודיע על הפסקת חברותי מהכנסת לפי סעיף 42ג לחוק יסוד הכנסת. יובהר כי אם אחדל לכהן כסגן שר תתחדש חברותי בכנסת".

"החוק הנורבגי שאושר לפני כחצי שנה מאפשר לשר מכהן או לסגן שר לא לכהן כחבר כנסת ולאפשר בכך לחבר כנסת נוסף ממפלגתו להיכנס לכנסת", מסבירים הבטאונים לקוראיהם. "במסגרת התיקון לחוק, בסיעת הבית היהודי התפטר מהכנסת השר בנט לטובת ח"כ מועלם. בש"ס התפטר הרב משולם נהרי לטובת הרב יגאל גואטה ובמפלגת 'כולנו' מימש את התיקון לחוק, השר משה כחלון לטובת כניסתו לכנסת של חבר הכנסת אכרם חסון".

מנגד, בעיתון "המודיע" המזוהה עם הסיעה המרכזית באגודת ישראל שלא היתה שותפה למהלך ואולי הסכימה לו רק בדיעבד ככורח המציאות וכעובדה מוגמרת, מופיעה ידיעה לקונית תחת הכותרת "שני ח"כים חדשים מצטרפים לכנסת", בה נכתב על התפטרותם של משה בוגי יעלון ומאיר פרוש מהכנסת וכניסתם של יעקב אשר ויהודה גליק לכהן כחברים במשכן.

הדיווח ב'המודיע'
ההודעה המשותפת ב'המבשר'
ההודעה המשותפת ב'יתד נאמן'

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר