ביביטורס

המבקר: חשד לפלילים; לשכת נתניהו: אין כלום

מבקר המדינה יצפוי להגיש היום דו"ח מיוחד בפרשת מימון הטיסות של ראש הממשלה נתניהו ורעייתו שרה, כאשר לפי הדיווחים הוא מצא חשד לעבירות פליליות. לשכת נתניהו: "אין כלום" (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
בנימין ושרה נתניהו. ארכיון (צילום: Amos Ben Gershom / GPO)

מבקר המדינה יוסף שפירא צפוי להגיש היום (שלישי) דו"ח מיוחד בפרשת מימון הטיסות של ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה.

לפי הדיווח ב"הארץ", המבקר מצא שהתנהגותם של ראש הממשלה והמקורבים לו נגועה בחשד לעבירות פליליות על שורת חוקים האוסרים על עובדי ציבור לקבל מתנות וטובות הנאה.

החשדות משנים 2005-2003, כך לפי הדיווח, נוגעים בין היתר ל"חשש למימונים כפולים, הסטת מימונים" ו"אי בהירות לגבי התחשבנות עם חברת 'אל-על' בגין שימוש של משפחת נתניהו בנקודות בונוס של המדינה, שנוצלו לכאורה לנסיעות פרטיות".

את החשדות בודקים צוותים בפרקליטות מחוז ירושלים וביחידה הארצית לחקירות הונאה, בפיקוחם של עו"ד אורי קורב, מהתובעים הבולטים בתיקי ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, ושל ראש יאח"ה, תת-ניצב כורש בר-נור.

דו"ח המבקר צפוי להיות מוגש אחר הצהריים ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, ויתפרסם רשמית בשעה 16:00. יצוין כי התשתית הראייתית לחשדות הפליליים נשענת על הדו"ח אך אינה כלולה בו זאת על מנת שלא לחשוף אותה ובכך להביא לשיבוש החקירה. בדו"ח עצמו מתוארת פעילות שהמבקר שולל בחומרה, אך אינה מגעת לפלילים לדעתו.

מטעמו של ראש הממשלה נתניהו נמסר בתגובה ל"כיכר השבת" כי" בנסיעותיו של מר נתניהו לא נפל כל דופי ולא היה שום מימון כפול. היועץ המשפטי לממשלה כבר בדק את הדברים והגיע למסקנה שאין כל סיבה לפתוח בחקירה על סמך החומר שהובא לידיעתו ב-2013. אנו משוכנעים שכך יהיה גם עם הספיח שהועבר אליו ב-2015.

"משך שנים ארוכות סורקים את נתניהו ורעייתו במסרקות ברזל ולא מוצאים כלום - כי אין כלום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר