ארגון הבריאות העולמי

ליצמן: "מחצית מהמפלגה שלי הם ליטאים"

שר הבריאות ליצמן משתתף בעצרת השנתית של ארגון הבריאות העולמי. בפני עמיתו הליטאי התבטא ליצמן כי יש לו במפלגה ליטאים ובמהלך נאומו מתח ביקורת חריפה נגד הנציג הפלסטיני (חדשות)

(צילום: דוברות משרד הבריאות)

שר הבריאות יעקב ליצמן מייצג את מדינת ישראל בעצרת השנתית של ארגון הבריאות העולמי בז'נבה. ליצמן נפגש עם נציגים דיפלומטיים, שרים, שגרירים ונציגי מדינות, בראשם מנכ"לית ארגון הבריאות העולמי ד"ר מרגרט צ'אן, ששיבחה את פועלו בתחום הרגולציה על המזון ועידוד צריכת מזון בריא.

בין היתר נפגש השר ליצמן עם עמיתו שר הבריאות של ליטא יורס פוזלה (Juras Pozela), והתבטא בפניו כי "מחצית מהמפלגה שלי הם ליטאים".

קדם לנאומו של שר הבריאות תקרית דיפלומטית, אותה ביקשו נציגי הפלסטינים באו"ם לנצל כדי לנגח את ישראל. לכל נציג של מדינה החברה בדיונים, מוקצב זמן לנאום המפרט את פעילותה בתחום הבריאות והתרומה לצמצום אי שוויון ובריאות לכל, אלא שהנציג הפלסטיני חרג מכך והחל לדבר על הכיבוש של ישראל ועל כך שישראל פוגעת בבריאות של תושבי השטחים.

הנציג הפלסטיני ניצל את המעמד של ארגון הבריאות העולמי כדי לתקוף את ישראל מעל במה בינלאומית זו וכן הוסיף ודיבר על ההתפשטות הגוברת של ההתנחלויות, ההתקפות במחסומים, הפרת זכויות אדם ופגיעה במתקני בריאות וכדומה.

בתגובה לכך, גינה שר הבריאות ליצמן את הפעולה הפומבית ובנאומו מעל הבמה באו"ם אמר כי הוא "מגנה את הנציגות הפלשתינאית שבחרה לערב פוליטיקה בארגון הבריאות העולמי. בבריאות אין פוליטיקה".

השר אמר בדבריו כי ארגון הבריאות העולמי הוא ארגון מקצועי וכי הוא רואה בחומרה שהנציג הפלסטיני ניצל את הפורום, כדי לקדם נושאים פוליטיים נגד ישראל. "ארגון הבריאות העולמי אינו ארגון פוליטי ולכן אני בוחר להתמקד בתחום הבריאות בהיבט העולמי ותוך התייחסות להישגים במערכת הבריאות בישראל", אמר.

"חובה לצמצם את הפערים בין המרכז לפריפריה הכלכלית והגאוגרפית, לדאוג לשכבות החלשות באוכלוסייה. אנו מעניקים כיסוי בריאות לתושבי ישראל, באמצעות קופות החולים, הפעלנו סל בריאות שוויוני ומקיף, המובטחים על ידי חוק ביטוח בריאות ממלכתי ומציעים סטנדרט גבוה של טיפול רפואי לכולם, ללא הבדלים", אמר ליצמן בנאומו.

ליצמן הזכיר בנאומו באו"ם את רפורמה להכללת טיפולי שיניים לילדים עד גיל 14 וציין כי במהלך השנים הבאות, הזכאות תגדל עד גיל שמונה עשרה. השר הדגיש כי מדובר על שירות פרטי, שנהפך לשירות ציבורי נגיש לכל אזרח.

בדבריו פירט שר הבריאות את מהלך הרפורמה בבריאות הנפש שהחלה השנה. בנוסף הבטיח "להיערך להזדקנות האוכלוסייה באמצעות רפורמה בסיעוד. הטיפול בקשישים הינו חובה מוסרית בעלת ערך חברתי גבוה".

"אני מתנגד לג'אנק פוד ותעשיית המזון המהיר רואה בי איום, אבל אני לא חושש. הציבור מעריך את הפעולות שאני ומשרדי נוקטים לקידום הבריאות", הוסיף לצמן.

"לישראל", אמר השר ליצמן, "מדדי בריאות גבוהים והיא מדורגת במקום ה-7 בקרב מדינות ה-OECD עם תוחלת חיים גבוהה ושיעור תמותת תינוקות נמוך. על פי מדד 'בלומברג', ישראל מובילה ביעילותה וה-OECD הגדיר את ישראל -"אחת ממערכות הבריאות המעוררות הערצה בקרב מדינות ה-OECD. אנו מובילים חידושים טכנולוגים כגורם מוביל בקידום המערכת, כמו גם אמצעי לסגירת פערי הבריאות ביכולת להפוך את השירותים לנגישים יותר ומתוחכמים יותר".

בסיום דבריו, הצהיר ליצמן כי מדינת ישראל מציעה הצעה למדינות המפותחות לקחת אחוז מתקציב חקר החלל ולהקצות את הכספים האלו למטרת חקר הסרטן. השר הטעים את דבריו ואמר כי "המאמצים שלנו לכיוון פיתוח בר קיימא ייצרו חברה בריאה יותר ועמידה יותר. אנו מציעים לקהילת האו"ם לאחד כוחות ולחבור אלינו במאמץ המשותף נגד מחלה קשה ונוראה זו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר