פרסום ראשון

המערכת של הרבנות שחושפת את הנוכלים

מצעיר שגילה כי אינו יהודי ועד רב שגייר תמורת בצע כסף: הכירו את המערכת החדשה של הרבנות שמנסה לחשוף נוכלים. "מהיום כל רב שאינו עומד בתלם ייחשף - במוקדם או במאוחר". מיוחד (חדשות)

דוד פריד | כיכר השבת |
הרב המתחזה מפולין (צילום מסך / יוטיוב)

במחלקת אישות וגירושין ברבנות הראשית החלה לעבוד מערכת חדשה שמסייעת בחשיפת מקרים רבים של נוכלויות, החל מצעיר שגילה כי אינו יהודי ועד רב שגייר תמורת בצע כסף. הרב איתמר טובול, מנהל מחלקת אישות וגירושין ברבנות, חושף ל"כיכר השבת" את פועלה של המערכת החדשה ומצהיר כי "מהיום כל רב שאינו עומד בתלם ייחשף, במוקדם או במאוחר".

הצעיר שעמד מחוץ לבית הדין של הרבנות בירושלים היה המום, ברגע זה נודע לו כי הוא וכל בני משפחתו שגדלו בישראל, שירתו בצבא ונשואים לישראליות, אינם יהודים. ההלם והתדהמה שניכרו היטב על פניו הפכו במהרה לזעם, הוא עמד לפני יומו הגדול - יום חתונתו, האולם כבר הושכר וכסף רב הושקע בתפריט ובהזמנות, וכעת סמוך ליום חתונתו הוא מגלה כי הוא אינו יהודי וכי הוא מנוע מלהתחתן עם הבחורה שעימה חשב להקים את ביתו.

"האבסורד הגדול בסיפור הזה", אומר לנו הרב איתמר טובול, שחשף בפני "כיכר השבת" את הסיפור, "הוא שהצעיר הזה כבר התחתן פעם אחת וכי זוהי הייתה חתונתו השנייה". לדבריו, גילוי זהותו האמיתית של החתן הגיעה בגלל המערכת החדשה שהוכנסה לשימוש ברבנות וכבר מחוללת פלאות.

"מה שהיה עם החתן מהשפלה, הוא שגילינו כי סבתו התגיירה בארגוואי בגיור קונסרבטיבי, מה שמעלה את החשש כי היא לא קיבלה על עצמה עול תורה ומצוות, כעת אנחנו מעבירים אותו גיור לחומרא ובקרוב הוא יוכל להתחתן שוב", מרגיע הרב טובול.

"בזכות המערכת החדשה אנו מצליחים להציל יהודים רבים מאיסורים חמורים ולגלות רבות מהרמאיות שיכלו לקרות עד היום", אומר הרב טובול בסיפוק. "רק לפני כחודש היה לנו סיפור עם רב ששלח תעודת גיור לרב אחר במדריד", הוא חושף.

"הדבר הזה נאסר בכל תוקף על ידי הרבנות מפני שהוא עלול להביא לשיתופי פעולה בעייתים מאוד בין הרבנים, דבר שעלול לגרום לרבנים פחות יראי שמים לשתף פעולה עם רבנים שכלל אינם מוסמכים או מזוהים עם הרבנות שאינה סומכת עליהם. הקשר הזה יכול להביא לידי כך שרבנים בעייתים מאוד יבצעו סדרי קידושין ורבנים אחרים שכן מזוהים על ידי הרבנות יחתמו על כך במטרה שהרבנות תכיר בסידור הקידושין הללו", הוא מספר ומבהיר כי "מיותר לציין שהרב ההוא נפסל מיד".

"גם הרב שגייר תמורת בצע כסף, והגיור שביצע רב חשוב לאישה אחת שאחרי זה התברר כי הוא נשא אותה לאישה, כל המקרים הללו התגלו וטופלו בזכות המערכת החדשנית", אומרים ל"כיכר השבת" בכירים ברבנות הראשית.

איך המערכת החדשה עובדת? שאלנו. "בשלב הראשון המערכת מצליבה נתונים, היא אוגרת את כל המידע שברשותינו ובכך מצליחה לחשוף רמאויות. בשלב השני אנחנו שולחים את אנשי קשר שלנו שנמצאים באזור שממנו התקבלו התלונות, על מנת שיבררו את המעשים שנעשו ובכך אנו חושפים את הבעיות האמיתיות ומבדילים ביניהם לבין השקרים".

"בנתיים", אומר לנו הרב טובול, "הצלחנו לעלות על עשרות מקרים, שמנעו ברוך השם בעיות ואיסורים רבים".

"אומנם מדובר רק בעשרות בודדים של מקרים מתוך שלושת אלפים פניות שאנו מקבלים בשנה, אבל זה ברור שזה שווה את זה", אומרים לנו בכירים ברבנות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר