צפו בוידאו

אורן חזן מזדעק: "מסתבר שב-2016 זו בושה גדולה להיות יהודי"

ח"כ אורן חזן ניצל את הנאום בן הדקה שלו במליאת הכנסת לשערורייה במלון 'המלך דוד' שם התבקשו נגנים להסיר את הכיפה. צפו בווידאו (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(Yonatan Sindel/Flash90)

ח"כ אורן חזן (הליכוד) ניצל את נאום הדקה שלו במליאת הכנסת לשערורייה במלון 'המלך דוד 'שם התבקשו נגנים להסיר את הכיפה, והחלטת היועץ המשפטי של עיריית ירושלים שלא לאפשר אירוע מופרד ב'יום הסטודנט' עבור המגזר החרדי והדתי.

"אני המום" פתח חזן את נאומו: "אנחנו מתבשרים בימים האחרונים שהרכב "ענבלים" שהגיע לנגן במלון "המלך דוד" בירושלים – כן, "המלך דוד" ולא "King David", אחרי הכול השפה שלנו יפה מכול – נתבקש דקות ספורות לפני שהוא עולה להופיע להסיר את הכיפות מעל הראש, שכן בקהל חלק מהעובדים אינם יהודים וזה פוגע ברגשותיהם. במדינת ישראל של 2016 מסתבר שזה אסור וזו בושה גדולה להיות יהודי – לאן הגענו?".

לדבריו: "לא הספיק להם להסיר את הכיפות מעל ראשם ולדרוש איזשהו סוג של פשרה להניח כובעים עם סמיילי קטן וחמוד מעל הראש – כאילו מדובר באיזושהי בדיחה – אלא שלפתע גילו שלחלק מההרכב גם יש ציציות על גופו, אז צריך להסיר את הציציות כי אנחנו חיים באיזשהו משטר חשוך מימים רחוקים במדינת ישראל של 2016.

"ואז אתה בטוח ששמעת וראית הכול והיום אתה מתבשר שאפילו עיריית ירושלים, לא רק מלון בעיר הבירה של מדינת ישראל - מדינה יהודית, כפי שדאג לציין זאת בן גוריון בהכרזת המדינה כאשר דיבר ליהודים בכל העולם ואמר מדינה יהודית, לא דמוקרטית, לא "כלל אזרחיה", אפילו לא ישראלית – קובעים שציבור דתי שלם לא יכול לחגוג את יום ירושלים, את יום הסטודנט, צעירים רבים, בהפרדה, לא מתוך הדרה, מתוך קדושה של ממש".

"אדוני היושב-ראש" סיים חזן את דבריו: "כלו כל הקיצים, הגיע הזמן להפסיק עם החרפה הזאת. אנחנו צריכים להיות גאים במי שאנחנו, להפסיק להתבייש ולעשות שינוי אמיתי, שאם לא כך – האסון הבא יבוא מתוכנו. תודה רבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר