רגע האמת של דאע"ש: הקרב הגדול נגדו החל ביממה האחרונה

החלה המתקפה המתוכננת של כוחות מדינות המערב וכוחות מקומיים על בירת ארגון המדינה האיסלאמית דאע"ש, העיר א-רקה הסורית. בלחימה - הממוקדת מכמה חזיתות - תולים מתנגדי דאע"ש תקוות רבות למפנה צבאי היסטורי במעמדו

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

על פי דיווחים שונים, ביממה האחרונה החלה המתקפה המשולבת של כוחות צבאיים מטעם מדינות המערב, כוחות מורדים סוריים וכוחות כורדיים, על בירת דאע"ש בסוריה - העיר א-רקה.

כזכור, בשנתיים האחרונות ביסס ארגון המדינה האיסלאמית דאע"ש את עיקר כוחו הצבאי האסטרטגי בעיר הסורית א-רקה, משם הוא שולח את כוחותיו המאומנים לזירות הקרב במדינות השונות בהן הוא פועל.

כמו כן, בעיר זו יושבים - לפי דיווחי ארגוני המודיעין - קודקודי הארגון הרצחני השוהים במפקדת הארגון הראשית במקום.

בימים האחרונים נפוצו ידיעות על כוונת ברית מדינות המערב הנלחמת בדאע"ש לפתוח במתקפה ממוקדת על א-רקה מכמה חזיתות ובכל האמצעים. התוכנית היא בתיאום מוחלט ומדויק עם כמה משלל ארגוני המורדים הסורים המקומיים ועם כוחות כורדיים - אלו שעושים את כאב הראש הגדול ביותר לארגון הטרור הרצחני בלחימתם האמיצה והנחושה כנגדו.

כאמור, הדיווחים הטריים מדברים שכבר החלה המתקפה - במהלך 24 השעות האחרונות - ומשתתפים בה כ-50,000 לוחמים כורדיים ומורדים שהחלו בהתקפה מצפון, כש-300 עד 600 כוחות קומנדו אמריקנים פועלים במקביל, וממעל - חיפוי אווירי אמריקני מאסיבי.

יצויין, כי במקביל נמשכת המערכה נגד דאע"ש בעיראק סביב העיר פאלוג'ה בדרך לכיבוש העיר מוסול, כשכוחות מצבא עיראק השיעי הם הדומיננטיים בפעולה זו - בסיוע אמריקני כמובן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר