בשעה טובה ומוצלחת?

סערה ב"באר התלמוד": 15 בחורים השתתפו באירוסין - וסולקו

בחור מישיבת "באר התלמוד" סגר ווארט, בתגובה - הנהלת הישיבה סילקה את חבריו שהגיעו לשמוח איתו. רב מצוות הישיבה: "מאוד מקווה שיחזירו את הבחורים, להבנתי זו השעיה זמנית" (חרדים,ארץ)

יוסי גרברצ'יק | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה (צילום: שמוליק סופר, כיכר השבת)

הסיפור שמעורר הדים רבים בישיבת 'באר התלמוד': בחור משיעור ב' בישיבת "באר התלמוד" התארס בשעה טובה, אולם לא ציפה שזה מה שיקרה לחבריו שיבואו לחגוג עמו ביום השמח - הם סולקו מהישיבה בבושת פנים, זאת בעקבות האיסור להתחתן בגיל מוקדם מהמקובל הישיבה.

מפרטים שהגיעו ל"כיכר השבת" עולה כי הבחור בא בברית האירוסין עם בתו של רב נכבד ומוכר, לשמחתו ושמחת משפחתו וחבריו. אך אליה וקוץ בה - גילו המוקדם לטעמה של הנהלת הישיבה, עמד לו לרועץ.

בישיבה נהוג להתחיל 'לשמוע' שידוכים רק בתום שנת הלימוד בשיעור ג' כשהבחור כבר בגיל 22 לערך. בשל מעשהו "החריג", החליטה הנהלת הישיבה להרחיק ממוסד הלימודים את חבריו לישיבה - כחמשה עשר בחורים - מאחר ו"העזו" לשמחו באירוע האירוסין, מה שעלול לתת לגיטימציה לצעד המשמעותי שעשה.

בחור הלומד במקום מאשר את הפרטים בשיחה עם "כיכר השבת" ומוסיף: "אומנם נהוג בעולם הישיבות שבחורים רשאים להתחתן רק מעל גיל עשרים ולפחות לאחר שיעור ג', אבל לא יעלה על הדעת שחמישה עשר בחורים יסולקו מהישיבה רק בגלל שהלכו לשמח את חברם לשיעור".

רב מצוות הישיבה, אמר ל'כיכר השבת' שאומנם אין דעתו נוחה מזה שסילקו את הבחורים ובכלל מעצם האיסור על בחור להתחתן בגיל מוקדם - כי הרי ידוע שמוטב לצעירים להתחתן מוקדם ככל שניתן ויפה שעה אחת קודם - אך "איני ראש הישיבה ומה שמחליטים בישיבה, יש לקיים".

עוד מוסיף הרב: "אני מאוד מקווה שיחזירו את הבחורים. למיטב הבנתי הם רק הושעו מהישיבה ובקרוב יחזרו לספסל הלימודים".

בהנהלת הישיבה סירבו להתייחס לפרטי המקרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר