פועלים במסתרים ומצילים חיים: לראשונה אנשי שב"כ זכו להערכה על פועלם

אחד מכונה 'מיסטר Q', אחרת היא מומחית בתחום המודיעין שהייתה חלק משורה של "מבצעים פורצי דרך" - אלו הם רק חלק ממצטייני שב"כ, שקיבלו היום (שלישי) תעודות על פועלם מנשיא המדינה (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
ראש השב"כ נדב ארגמן (Flash90)

אחד מכונה 'מיסטר Q', אחרת היא מומחית בתחום המודיעין שהייתה חלק משורה של "מבצעים פורצי דרך" - אלו הם רק חלק ממצטייני שב"כ, שקיבלו היום (שלישי) תעודות על פועלם מנשיא המדינה. בבית הנשיא התקיים טקס המצטיינים, ולפני כן הם נפגשו לשיחה עם הנשיא ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש השב"כ החדש נדב ארגמן.

אחת מ-15 המצטיינים היא ר', בת 33, מנהלת באגף הסיגינט-סייבר. בהודעה נכתב כי ר' היא מומחית בתחום המודיעין שפיתחה ומימשה יכולות מודיעיניות מתקדמות אשר הובילו את שב"כ להצלחות איסופיות וסיכוליות משמעותיות בתחום הסייבר בזירות שונות, קרובות ורחוקות.

"היא הפגינה חשיבה 'מחוץ לקופסה'" ממשיכה הודעת השב"כ בנימוקיה, "ויחד עם עמיתיה ביחידות השטח מימשה שורה של מבצעים פורצי דרך שהניבו מידע מודיעיני ערכי, שהציל חיי אזרחים רבים. לר' תפקיד חשוב ומשמעותי בהצלחות של השב"כ בתחום האיסוף והסיכול בסייבר, בדגש על מבצעים מודיעיניים ייחודיים שבוצעו בשנה האחרונה מול ארגוני הטרור, שלא ניתן לפרטם, אולם תרומתם לביטחון המדינה אדירה".

מצטיין אחר, א' (32), הוא מומחה כימיה באגף הטכנולוגיה. הוא עומד בראש צוות מומחים שעוסק בין היתר בפיתוח יכולות סיכול ייחודיות, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים-מבצעיים מתקדמים: "הוא הפגין יוזמה אישית ויצירתיות רבה תוך התמודדות עם אתגרים בחזית הטכנולוגיה, ונחשב לשם דבר ומוקד ידע בקרב הגורמים השונים בקהילת המודיעין. הכינוי 'מיסטר Q', על שם מומחה הטכנולוגיה בסרטי ג'ימס בונד, שהודבק לו - משקף את רמת היצירתיות והפיכת הדמיון למציאות, כפי שקורה הלכה למעשה במבצעים השונים שמבצע שב"כ".

עוד זכו באות הצטיינות - חוקר שעסק בפיצוח מקרים מורכבים ביותר מול נחקרים קשים, בהם חקירת בכירי מפקדת חמאס בשכם; רכז שטח שגייס והפעיל סוכנים שסיפקו מידע מודיעיני מציל חיים; ראש צוות IT שהוביל פרויקטים בתחום מִחשוב בשטח; לוחם ומפקד באגף המבצעים שהוביל כמה מבצעים פורצי דרך; מומחה בתחום טכנולוגיית גילוי אמצעי לחימה בעולם אבטחת התעופה; ראש דסק סיכולי שהוביל סיכול ופענוח של פיגועי טרור קשים, ועוד.

במפגש עם המצטיינים אמר להם ראש הממשלה נתניהו: "אתם חלק מהמערך הלוחם, עשיתם עבודה נפלאה בצוק איתן ונתתם לנו את האפשרות לנצח במלחמה הזאת שנוהלה על פי מודיעין שאתם הבאתם. אני חושב שהשירות באמת מתעלה על עצמו כל שנה, ובסוף זה לא רק שיטות העבודה, זה באמת האנשים. אני יכול להגיד שמכלול האנשים שנמצאים כאן תורמים תרומה עצומה לביטחון ישראל. באתי להצדיע לכם".

בטקס, בהשתתפות בני המשפחות, אמר להם הנשיא ריבלין: "אני חש ברגע זה גאווה עמוקה ורגשי תודה על כך שיש לי את הזכות והכבוד להביע בפניכם את הערכתי. אני מביט בכם ורואה לצידכם את המשפחות והקולגות שיושבים כאן, לא פחות נרגשים מכם. אני חש שאולי אני אומר את המובן מאליו, אבל זה חשוב שייאמר - העמל שלכם, הלילות הארוכים שנראו כמו ימים, הם מתנה שלכם לנו, לכולנו, כדי שאנחנו, אזרחי מדינת ישראל, נוכל לישון בשקט. שאתם הנשק הסודי האמיתי של מדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר