צפו בסרטון המלא

מפכ"ל המשטרה רקד במחנה ההשמדה עם ספר תורה - והשמאל יצא מכליו

המפכ"ל אלשיך לא עצר את התרגשותו, פצח בריקוד נלהב עם ספר תורה במחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו שבפולין, וחטף ביקורת קשה מכותבים המזוהים עם השמאל: "זו מגמה מסוכנת" (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(וידאו: מתוך פייסבוק. תמונה: Yonatan Sindel/Flash90)

סרטון שפורסם בימים האחרונים הצליח לקומם על מפכ"ל המשטרה רב ניצב רוני אלשיך אישי שמאל בכמה גופי תקשורת. בוידאו שהופץ מתועד אלשיך מקפץ עם כמה מפקודיו למשטרת ישראל, עם ספר תורה בידו שעובר מיד ליד לתשואות כל הנוכחים.

האירוע התרחש ביום השואה האחרון במחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו שבפולין. בשיאה של ההתרגשות, במקום המיוחד ביום שכזה, הונף ספר תורה והנוכחים - בהם מפכ"ל המשטרה - פצחו בריקוד נלהב ושירה קולנית.

האקט שתועד מאד לא מצא חן בעיני כמה וכמה עיתונאים מהשמאל. עיתונאי 'הארץ' אורי משגב כתב: "אני מחכה כבר 24 שעות לתגובת מפכ"ל משטרת ישראל רוני אלשיך בכבודו ובעצמו על הלינץ' האכזרי שביצעו אתמול לאור יום ולעין המצלמות שוטרים הסרים לפיקודו באזרח ערבי. מהסרטון הזה אני מבין שהוא קצת עסוק בדברים יותר חשובים בימים אלו, אז אמתין בסבלנות עד שיתפנה..."

עורך אתר 'חורים ברשת' גל מור תקף את אלשיך: "אסביר לאט וברור: רוני אלשיך כאדם פרטי זכאי לחופש דת כפי שאחרים זכאים (אם כי לא תמיד מצליחים לממש את הזכות הזו) לחופש מדת. אך כאשר הוא מרקד עם ספר תורה במדי משטרת ישראל, כל המשטרה רוקדת עם ספר תורה. המשטרה היא עדיין משטרת ישראל, לא המשטרה היהודית".

"אלו מגמות מסוכנות שאנחנו רואים בצבא, במשטרה ובגופים נוספים, שמחלחלות את המסר שמקור הסמכות העליון אינו המדינה אלא הדת היהודית, ומכאן שהמשטרה מונעת מסמכות דתית ומכאן קו עקום אחד מוביל בין ריקוד עם ספר תורה לאלימות מתפרצת כלפי כל מי שלא נמנה על הדת השלטת כמו המחזה האיום שראינו השבוע באבן גבירול. אם זה נשמע מופרך אז המציאות הרבה יותר", מסיים מור את דבריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר