בעקבות כיכר השבת

הבחורים סולקו, אב הכלה תוקף: "אוי לדור הזה"

בעקבות הפרסום ב"כיכר השבת" על סילוקם של 15 בחורים מישיבת "באר התלמוד" בגלל שהשתתפו באירוסים של חבר שהתחתן בגיל צעיר, אב הכלה, הרב איל עמרמי, במתקפה חריפה. ראיון (חרדים)

יוסי גרברצ'יק | כיכר השבת |
הרב עמרמי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בעקבות חשיפת "כיכר השבת": הגאון הרב איל עמרמי, שבתו התארסה לאחרונה עם בחור משיעור ב' בישיבת "באר התלמוד", כאשר בעקבות האירוסין סולקו חבריו של החתן מהישיבה, זאת מאחר והתחתן בגיל צעיר יחסית, מתייחס בשיחה עם "כיכר השבת" לסילוק חברי החתן ותומך בנישואין בגיל 18.

"אוי לדור שככה נוהג, ה' ירחם" אומר הרב עמרמי. "הרי כל גדולי הדור, החל מהספרדים ועד האשכנזים אומרים שכל בחור כמה שיותר מוקדם יתחתן -טוב יעשה לו. הגאון רבי חיים קנייבסקי וכן הגראי"ל שטיינמן אומר כך. גם הראשל"צ הרב יצחק יוסף אומר כך, גם הרב דוד אבוחצירא שמעתי אותו לא פעם מדבר על העניין הזה. כולם אומרים שבחור ישיבה צריך להתחתן כמה שיותר מוקדם".

על העונש בו נקטה הישיבה - סילוק חבריו לשיעור של החתן, אומר הרב עמרמי: "אני רואה בחומרה רבה את הפעולה שבה בחרה השיבה לנקוט, ללכת ולהעיף בחורים שרק הלכו לשמח את חברם? ה' ירחם. בשו"ע כותב שמי שעבר את גיל העשרים ולא נשא אישה הקב"ה מקלל אותו תפחנה עצמותיו".

הרב מוסיף ואומר: "אני קורא מפה לישיבה לחזור לדרך התורה וליראת השמיים שקיבלנו מאבות אבותינו. מה שהם עושים - הם ממציאים תורה חדשה". הרב עמרמי חוזר ואומר לסיום כי "הישיבה צריכה להחזיר את כל הבחורים כמה שיותר מהר לישיבה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר