"משלבים ידיים"

בנימין נתניהו ואיווט ליברמן חתמו עם הסכם קואליציוני

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר 'ישראל ביתנו' חתמו הבוקר על הסכם קואליציוני. בשבוע הבא ימונה ליברמן לתפקיד שר הביטחון • "עכשיו אנחנו משלבים ידיים כדי להצעיד את ישראל קדימה" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
נתניהו וליברמן, היום (יונתן זינדל, פלאש 90 )

באווירה מבודחת ומפיוסת חתמו ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן על הסכם קואליציוני. ביום שני אביגדור ליברמן ימונה לשר הביטחון.

לאחר החתימה פתח נתניהו את דבריו ואמר: "מאז הקמת הממשלה אמרתי שוב ושוב שבכוונתי להרחיב אותה. לכן אני מקבל היום בברכה את ליברמן וחברי סיעתי כשותפים חדשים וחשובים בקואליציה".

לדבריו: "ישראל זקוקה ליציבות שלטונית כדי להתמודד עם האתגרים שלפנינו וגם כדי לנצל את ההזדמנויות שלפנינו. אני מקבל את אביגדור ליברמן וחברי סיעתו כשותפים חשובים לקואליציה. אני מעריך את הניסיון שלו, פעלנו במשותף למען ביטחונם ורווחתם של אזרחי ישראל".

נתניהו התייחס לקרע העמוק עם ליברמן במשך השנה האחרונה: "אין זה סוד שהיינו חלוקים זה על זה, זה חלק מהחיים הפוליטיים. לעתים בסערת הוויכוח נאמרו דברים מצד שנינו שלא היו צריכים להיאמר. עכשיו אנחנו משלבים ידיים כדי להצעיד את ישראל קדימה. ההסכם שאנחנו חותמים עליו היום מביא בשורה לעולים החדשים ולגמלאים. אני ממשיך לעזור לכל אזרחי ישראל בלי יוצא מן הכלל. כמובן שהמחויבות הראשונה והעליונה שלנו תהיה לביטחון מדינת ישראל".

נתניהו פנה ליו"ר 'המחנה הציוני' יצחק הרצוג ואמר: "אני מחויב לקידום תהליך השלום, אני מחויב לעשות כל מאמץ להגיע להסדר. לפני יומיים פה בכנסת אמר יו"ר המחנה הציוני כי יש הזדמנויות חדשות באזור שיכולות לסייע לקידום השלום. אני מסכים. על כן אני קורא שוב להרצוג ולחבריו להצטרף אלינו לממשלה רחבה, ממשלת אחדות אמיתית שתחזק את הלכידות בעם, את היכולת שלנו למצות את הסיכויים לשלום".

ליברמן אמר במהלך חתימת ההסכם: "מהיום אנחנו עוד פעם שותפים חדשים ישנים. אני מודה לך על היכולת להתגבר על כל המשקעים. אני מודה ומתוודה שבינתיים עברתי ניתוח להארכת הפתיל הקצר. אני מקווה שזה עזר".

לדבריו: "הושא החשוב ביותר, ביטחונם של אזרחי ישראל. למען נושא זה עשינו מאמץ, השארנו את כל שאר הדברים בצד ואני מקווה שבאמת נוכל לעשות כל מה שרצינו לעשות. מודה לאנשים שעשו עבודה נהדרת בדרך לא פשוטה במשא ומתן הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר