שערוריה ברכבת ישראל

המשגיח פוטר, העובדים לא ידעו ואכלו בחדר אוכל לא כשר

משגיח כשרות בחדר אוכל של רכבת ישראל פוטר מתפקידו אבל לא מונה לו מחליף. העובדים - רובים שומרי מסורת - לא ידעו על פיטוריו ואכלו במשך כחודשיים וחצי בחדר אוכל ללא פיקוח כשרותי (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
רכבת, אילוסטרציה (צילום: Hilla Gutrayman /Flash90)

משגיח הכשרות בחדר האוכל של מרכז ההדרכה של רכבת ישראל בלוד, פוטר מתפקידו - אך לא מונה לו מחליף, כך מדווח יוסי מזרחי בחדשות 2 Online. עובדי הרכבת הדתיים ושומרי המסורת לא יודעו בפיטורין, והמשיכו לאכול בחדר האוכל כרגיל למרות העובדה שאין עליו פיקוח של משגיח כשרות.

לפי הדיווח, הרבות הראשית אמנם הודיעה כי אין כשרות לחדר האוכל בעקבות הפיטורין, אולם רכבת ישראל עצמה לא טרחה ליידע את עובדיה בשינוי שהפך את חדר האוכל בו הם סועדים תדיר אינו כשר כבר.

אחד העובדים צוטט בכתבה כאומר כי "לא מדובר במקום קטן, יש למעלה מ-200 עובדים מדי יום במרכז. חלק לא קטן מהם דתיים ושומרי מסורת שאף אחד לא טרח לעדכן אותם בכלל שחדר האוכל של החברה הממשלתית לא כשר".

לדבריו: "הרבה כעסו שגילו זאת באיחור של יותר מחודשיים. לא הסבירו לנו מה בדיוק קרה אבל המצב עדיין לא נפתר".

לפי הדיווח, בעקבות העבירה על חוק איסור הונאה בכשרות, ספגה הנהלת הרכבת קנס מנהלי על סך 2,000 שקלים. במקביל, בוועד הרכבת מאיימים להשבית את מרכז ההדרכה אם הכשרות לא תוחזר עד יום ראשון.

המשגיח עצמו צוטט בכתבה כאומר כי: "אחרי שישה חודשים שבהם בדקתי את המנות שהגיעו לחדר האוכל, הודיעו לי שאני מיותר ופיטרו אותי מיד".

ברכבת ישראל הגיבו כי "במרכז ההדרכה של רכבת ישראל קיים חדר אוכל, אולם אין זה חדר אוכל מבשל. המזון המוגש הוא כשר למהדרין ומבושל כולו בחברה שלה תעודת כשרות. לצד זה, בחדר האוכל מסופקות גם מנות גלאט כשר שמובאות גם הן מיצרן שיש לו תעודת כשרות כזו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר