תיעוד מזעזע

לוחמי האש הצילו חמישה גורי חתולים ממדורת ל"ג בעומר

חמישה גורי חתולים חולצו אמש מתוך מדורת ל"ג בעומר בשכונת בית וגן בירושלים על ידי לוחמי האש שבמסירות של ממש, נאבקו בקרשים הבוערים כדי לחלצם בטרם יהפכו למאכולת אש • צפו (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: דוברות כיבוי אש מחוז ירושלים)

ידיהם של לוחמי האש היו עמוסות עבודה אמש (רביעי) בעקובת מדורות ל"ג בעומר שהוצתו ברחבי הארץ לכבוד התנא רבי שמעון בר יוחאי, אך מקרה מזעזע במיוחד התרחש דווקא בשכונת בית וגן בירושלים.

צוות כיבוי בפיקודו של רס"ל מאיר בקשי אבטח את המדורות בשכונת בית וגן, כאשר לפתע הבחין מפקד הצוות בחתולה היוצאת מתחתית מדורה גדולה שבערה בחלקה העליון, כשהיא נושאת גור קטן בפיה ונמלטת בבעתה מהמקום.

מפקד הצוות הבין כי ייתכן ויש במקום גורים קטנים נוספים שבעוד שניות ספורות האש האדירה תגיע אליהם והפם יישרפו למוות.

הוא הורה מיד לאחד מלוחמי האש להפעיל את תותח המים מהכבאית, ובמקביל החל להסלין מים עם זרנוק על תחתית המדורה ולפרק את הקרשים כדי לחפש אחר גורים נוספים.

לאחר שניות ספורות, הבחין מפקד הצוות בחמישה גורים קטנים מבוהלים ומצונפים באימה בתוך ערימת העצים הבוערת.

ללא היסוס ותוך כדי שקרשים בוערים נופלים סביבו ובכל רגע יכולה המדורה הבוערת בחלקה לקרוס עליו, החלו רס"ל מאיר בקשי וצוותו לחלץ את חמשת גורי החתולים אחד אחרי השני.

לאחר שצוות הכיבוי וידא באופן סופי כי אין עוד חתולים במקום הפסיקו את פעולות החילוץ והמשיכו בטיפול בעוד עשרות שריפות באזור.

רס"ל מאיר בקשי מפקד הצוות שחילץ את גורי החתולים סיפר כי "בשעות הערב ממש עם תחילת הדלקת המדורות, היינו עסוקים באבטחת מדורות ל"ג בעומר בשכונת בית וגן. תוך כדי כיבוי שריפות קוצים קטנות שהתפתחו מהמדורות, הבחנתי בגורי חתולים בתוך מדורת ל"ג בעומר שבדיוק החלה לבעור בחלקה העליון.

"אני והצוות שלי הסלנו מים בכמויות גדולות אל תוך המדורה, ובמאמץ רב וסיכון גדול הצלחנו לחלץ את כל גורי החתולים. זאת תחושת סיפוק עילאית שאנחנו יודעים שהצלחנו להציל חיים רבים של בעלי חיים קטנים וחסרי ישע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר