צפו בתיעוד

תושבי בית שמש הצדיעו בל"ג בעומר לרבי פסח קרישבסקי

אלפים מתושבי רמת בית שמש הצדיעו באירוע ההדלקה המסורתי לרגל הילולת רשב"י לבעל המנגן ה'פויקר' המיתולוגי רבי פסח קרישבסקי שניצל בנס בפיגוע המחריד בגאולה • צפו בתיעוד (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: דובי קורן)

אלפים מתושבי רמת בית שמש הצדיעו אמש (רביעי) באירוע ההדלקה המסורתי לרגל הילולת רשב"י לבעל המנגן ה'פויקר' המיתולוגי רבי פסח קרישבסקי שניצל בנס בפיגוע המחריד שאירע לפני כחצי שנה בשכונת גאולה, בו נרצח בן דודו הרב ישעיהו קרישבסקי הי"ד ובו נפצע רבי פסח אנושות כשמחבל הכה בגרזן בראשו ובכל חלקי גופו.

כחלק מאירוע ההצדעה, כובד הרב קרישבסקי להדליק את המדורה לכבודו רבי שמוען בר יוחאי.

האירוע שמאורגן מידי שנה בשנה על ידי איש החינוך הרב שלמה שלזינגר ראש מוסדות "נועם תורתינו" בשכונת הרמ"ה בבית שמש כשלפניו מתקיים בבית המדרש פרושים מתמידים, אבות ובנים תחת הכותרת "ישיבת רשב"י", למאות ילדים.

בתחילת האירוע ריגש את קהל האלפים המגיד הרה"ג רבי אריה יודלביץ שהרטיט את ליבו של הקהל בזעקתו על אם צעירה מתושבות השכונה אם למשפחה ברוכת ילדים שנפלה למשכב וזעק לציבור שירעיש עולמות בזכותו של רשב"י וביקש מהציבור לזעוק לרפואת מרת חנה חיה בת פריידה יהודית לרפואה שלימה.

אחריו עלה הגר"נ קופשיץ מרבני העיר שאמר פרקי תהילים ברגש רב ולאחר מכן החלה ההדלקה בריקוד של שמחה שצירף אל מעגליו את הציבור המגוון של רמת בית שמש כשעשרות ילדי חלאקה נישאו על כתפי הוריהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר