תיעוד מתוך ציון הרשב"י

נשים צרחו: שוטר פינה באלימות נערות שהתפללו בציון במירון

נערות שביקשו להתפלל קרוב "מדי" לציון רבי שמעון בר יוחאי, הרגיזו את הסדרנים והשוטרים במקום, אולם למרות שהיו בקבר גם שוטרות - שוטר התעקש לפנות אותן בעצמו - ותוך שימוש בכוח (חרדים)

יוסי גרברצ'יק | כיכר השבת |
(צילום: מאיה, המייל האדום של "כיכר השבת")

נערות שביקשו התפללו בקברו של רבי שמעון בר יוחאי, פונו מהמקום בכוח על ידי שוטר. עדות ראיה למקרה טוענות כי למרות שבמקום היו שוטרות, השוטר התעקש לפנות את הבנות בעצמו. לידי "כיכר השבת" הגיע תיעוד מהמהומה סמוך לקבר.

פינוי המתפללות (צילום: מאיה, המייל האדום של "כיכר השבת")

מאיה, עדת ראיה למקרה, הסבירה בשיחה עם "כיכר השבת" מה אירע סמוך לציון הרשב"י מנקודת מבטה שלה: "השנה העמידו סורגים במקום והרחיקו את הנשים מהציון עצמו. כמה בנות החליטו לדלג מעל הסורגים במקום ולהיכנס פנימה אל תוך הציון עצמו. הן היו שם המון זמן ולא הפריעו לאף אחד, כולן התפללו בנחת".

"סדרן שהיה במקום ביקש מאותן נערות לחזור בחזרה מעבר לגדר, אולם הן ביקשו ממנו להמשיך להתפלל בטענה שהן לא מפריעות כלל. הסדרן קרא למשטרה ולמקום הגיעו שוטר ושתי שוטרות". לטענתה, "השוטר במקום התחיל להתנהג באלימות פיזית ומילולית, הוא לא נתן לשוטרות במקום לדבר עם אותן נערות, מיד ניגש אליהן והתחיל לקלל ולדחוף אותן".

עדת ראייה נוספת למקרה סיפרה בשיחה עם "כיכר השבת" כי "השוטר התנהג באלימות מילולית ופיזית, הפר את כל כללי הצניעות במקום ולא חדל ממעשיו למרות בכי הנערות". לדבריה: "במקום החלה מהומה גדולה וכולם ביקשו מהשוטר שיפסיק להתנהג באלימות כלפי הנערות, אולם השוטר לא התייחס".

לדבריה, "לאחר שהרחיקו את הבנות הזמין אותו שוטר כוח נוסף של שוטרים לתוך עזרת הנשים ובכך נגרמה בעיית צניעות חמורה. שמעתי את השוטר מבקש מחבריו השוטרים להרחיק בכוח את הנשים שעמדו ליד אותן גדרות, אף על פי שאינן מפריעות או חורגות מכללי האבטחה והסדר במקום".

עדת הראייה שאלת בזעם: "מדוע השוטר עצמו נכנס למקום מלווה בשוטרות אולם מנע מהשוטרות לדבר עם הנערות והתנהג בצורה מבזה וחסרת צניעות כלפי הנשים?".

מיכל, מתפללת נוספת שפנתה ל"כיכר השבת", התלוננה גם היא על אלימות פיזית ומילולית מצד השוטרים, אחד מהם, לדבריה, אף איים כי "אני יכול לשחוט אתכם אם אני רוצה".

לא נמסרה תגובה מהמשטרה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר