אינסטגרם לא אוהבת את משמרות המהפיכה האיראניים

צעד מכוון או מקרי? אתמול ירד מרשת האינסטגרם חשבונו של בכיר הטרור האיראני שמנהיג את פעולות הטרור של ארגונים מטעם המדינה ברחבי העולם, קאסם סולימאני מפקד כוח אל-קודס, אך לאחר זמן קצר שב חשבונו לפעילות שגרתית

אלי רוטמן | כיכר השבת |
סולימני (צילום מסך מתוך אינסטגרם)

אינסטגרם העלימה אתמול (רביעי) מהרשת למשך זמן מה את החשבון של מפקד כוח "אל־קודס" של משמרות המהפכה האיראניים - הכוח האחראי למינוף פעולות הטרור הג'יאהדיסטיות של הממשל האיראני, גם נגד ישראל - הגנרל קאסם סולימאני, במה שנדמה כפרק נוסף ביחסים הלא ברורים בין השלטון האיראני לרשתות החברתיות. לפי דיווח בסוכנות הידיעות האיראנית, אינסטגרם, שכידוע היא בבעלות פייסבוק, לא מסרה פרטים מה הסיבה לסגירת החשבון הפופולרי בן 320 אלף העוקבים.

אך עם מישהו שמח על כך, מסתבר כי השמחה מוקדמת מידי: היום החשבון כבר פעיל שוב.

מעניין לציין, כי על אף שהרשתות החברתיות - פייסבוק ואינסטגרם - לכאורה חסומות במדינה האיסלאמית השיעית, עדיין מיליוני איראנים משתמשים בהן בקביעות וכך גם בכירים בממשל, וזה עוד במגמת עלייה, בעיקר בשלוש השנים האחרונות, גם בגין המדיניות הפתוחה בנושא זה של המנהיג הפוליטי הנשיא רוחאני. ניתן למצוא בין היתר גם דמויות אולטרא-שמרניות, כמנהיג הרוחני העליון עלי חמינאי, שפעילות ברשתות אלו ואף מחזיקות בהן בכמה חשבונות.

כך גם בשנה האחרונה בולטת תנועה רצינית של משתמשים באפליקציית הטלגרם – זו שהמשטר הנוקשה ויתר מראש ולא חסם אותה. כזכור, גם הנשיא לשעבר מחמוד אחמדינג'אד ניסה לקדם את מעמדו במדינה בעזרת עשרות חשבונות שהופעלו על ידי אנשיו.

המקרה הנוכחי, של סולימאני, יוצא דופן: למשטר ממש חשוב להבליט אותו ולהציבו לעין כל כגיבור תרבות בתודעה המקומית, כחלק בלתי נפרד מהמאמץ ההסברתי הבלתי נפסק. פייסבוק ורשתות חברתיות נוספות ניצבות פעמים רבות מול לחץ מארגונים ברחבי העולם המערבי, כולל "שורת הדין" הישראלי, שדורשים נחרצות לאסור על הדמויות הבעייתיות העיקריות באיראן להשתמש בשירותים שלהן, אך היום כבר ברור כי המאמץ הזה חסר תוחלת לחלוטין. די בכך שבחיפוש קצר באינטרנט ניתן היה למצוא גם לאחר הורדת חשבונו של סולימאני חשבונות רבים שהופיעו ברשת כרשומים על שמו - אחד עם כ–6,000 עוקבים ואחר עם 45 אלף עוקבים ועוד כדוגמתן.

בהנהלת אינסטגרם בחרו לא להגיב לשאלות בנושא זה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר