פריצת דרך היסטורית

בית החולים הפסיכיאטרי החרדי הראשון בעולם יפתח בבני ברק

היערכות רבתית למעמד 'חנוכת הבית' שתתקיים במרכז הרפואי מעיני הישועה במעמד גדולי ישראל, רבנים, שרים, חברי כנסת ואישי ציבור. המרכז נפתח בעזרתם של שר הבריאות הרב יעקב ליצמן וראשי מערכות הבריאות בישראל (בריאות, חרדים)

כיכר השבת | מקודם |
(התמונות באדיבות המצלם)

פריצת דרך רפואית והיסטורית למגזר החרדי: בית החולים הפסיכיאטרי החרדי הראשון בעולם, ייפתח בבני ברק ביום ראשון.

פרק היסטורי נוסף בתולדותיה של היהדות החרדית בישראל בכלל ושל בני בפרט אומר להירשם ביום ראשון הקרוב. המרכז הרפואי הפסיכיאטרי החרדי הראשון בעולם, יפתח ביום ראשון הקרוב בבני ברק, בקריית 'המרכז הרפואי מעיני הישועה'.

בית החולים שיכלול גם מחלקות לרפואת הנפש בתנאי אשפוז מלאים, הוא מוסד שעל חסרונו עוסקים רבנים ועסקנים מזה עשרות שנים. וועדות קיימו דיונים ודו"חות רבים נכתבו על הצרכים הייחודיים של הלוקים בבעיות נפשיות מבני היהדות הדתית והחרדית.

והנה זה שוב הד"ר הרב משה רוטשילד שהרים את הכפפה והקים בצמוד לבית החולים מעיני הישועה, (החוגג זה עתה חצי יובל במלאת 25 שנה להקמתו) בניין ענק נוסף לרפואת הנפש שייחנך ביום ראשון במעמד מרנן ורבנן גדולי ישראל, שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, ראש עיריית בני ברק הרב חנוך זייברט, שרים וחברי הכנסת, וראשי ומנהלי מערכות הבריאות בישראל.

המרכז הרפואי לבריאות הנפש 'מרבה דעת' – הינו קומפלקס ענק, משוכלל ומפואר שטרם נראה כמותו בכל בתי החולים לבריאות הנפש בישראל. בית הרפואה שעלותו קרוב ל-100 מליון ש"ח כולל שטח בנוי של 12,500 מ"ר, המתפרסים על פני 8 קומות: 3 קומות אשפוז, קומת מרפאות, קומת טיפול יום, לובי, אגף מיון וקומת ביניים ו-2 קומות מרתף.

המערך הפסיכיאטרי של מעיני הישועה פועל מזה כ-10 שנים במסגרות של מרפאות וטיפול יום שיקומיים, בילדים, נערים ומתבגרים, ללא תנאי אשפוז. במהלך השנים טופלו במסגרות אלו למעלה מ-22,000 מבוגרים וילדים. עתה, לאחר מאמץ מתמשך וחובק עולם, ייפתח המרכז הרפואי במשכנו החדש ויכלול כאמור (בהדרגה) גם מחלקות אשפוז למבוגרים, לילדים ומיון.

ראשי מערכת הבריאות שסיירו במבנה הביעו התפעלות ואמרו כי "בכל בתי החולים בארץ ובעולם אין רמת מבנה כזה, עם חדרים מעוצבים שבהם יש חדרי רחצה ונוחיות נפרדים לכל שני מטופלים עם מיטות ביתיות, קירות מקושטים בתמונות נוף מרהיבות ומנורת לילה פרטית".

בימים האחרונים ביקרו במעונם של גדולי ומאורי הדור , נשיא ומייסד המרכז הרפואי מעיני הישועה הד"ר הרב משה רוטשילד ובנו מנכ"ל המרכז הרפואי הרב שלמה רוטשילד, כדי לקבל את ברכתם לרגל המעמד החשוב. גדולי ישראל הבטיחו את השתתפותם האישית במעמד חנוכת הבית.

מנכ"ל המרכז הרפואי מעיני הישועה הרב שלמה רוטשילד אמר "זה לא בית חולים. זה בית מלון שנועד לאנשים שסובלים מבעיות נפשיות. ברור לכל אנשי המקצוע שהאווירה והסביבה משפיעים על שיקומם של החולים, ואצלנו ברוך ה' יש סביבה מיוחדת במינה, שאין בנמצא באף מקום אחר".

לדבריו, המטרה העיקרית של אביו הד"ר משה רוטשילד הוא להביא לשינוי הסטיגמה והיחס כלפי מחלות הנפש וחולי הנפש. "לצערנו הציבור עדיין לא הפנים את זה שמחלות הנפש הן מחלה לכל דבר ועניין, בדיוק כמו מחלות גופניות. אנחנו כאן כדי לשבור את הסטיגמות ולשנות את הגישה של כולנו אל מול מחלות נפש".

"יהודי מאמין צריך לדעת ולהפנים שכמו שהקב"ה שולח את מחלת סוכרת, כך בדיוק הוא שולח גם סכיזופרניה ומחלות נפש אחרות. כמו שהוא שולח תרופה למחלות גוף הוא שולח תרופות למחלות נפש. ההבדל הוא רק במידת ההשקעה כי בחולי נפש יש להקדיש יותר זמן תוך התייחסות לאישיות המטופל".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר