כבוד לתורה?

תיעוד: מסיבת הפאר שהרב סורוצקין ערך לאנשי העסקים ביאכטה

משפחות האצולה החסידיות מנדל וגעלב הגיעו לחגוג חלאקה לשני ילדיהם בישראל, הרב סורוצקין שכר יאכטת פאר וערך להם מסיבת הפתעה בים. ל"כיכר השבת" הגיע תיעוד מיוחד מהמסיבה (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגרש"ס סורוצקין ביאכטה (צילום: כיכר השבת)

זה כבר הפך לטרנד של ממש - אלפים מגיעים מידי שנה מחו"ל על מנת להשתתף בהילולא המסורתית בל"ג בעומר בציונו של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי: בין הבאים השנה היו הנגידים למשפחות מנדל וגעלב, הוריהם של הילדים דוד הלוי מנדל ויצחק גלב מחסידות סאטמר שהגיעו לרגל שמחת החלאקה לבניהם בהגיעם לגיל 3.

הנגידים שנחשבים לתורמים גדולים דווקא לרשת הכוללים והמוסדות "עטרת שלמה" בראשותו של הגרש"ב סורוצקין, התקבלו על ידו בכבוד רב. כבר בהגיעם לנמל התעופה בן גוריון קידמו את פניהם שלטים וכרזות המברכים אותם לרגל השמחה.

ביום ל"ג בעומר, לאחר מעמד החלאקה במירון, ערך הגרש"ב סורוצקין מסיבת הפתעה לנגידים, כשלצורך כך שכר לכבודם יאכטה פרטית מפוארת אותה עיטרו כרזות ענק בברכת מזל טוב. התוך היאכטה נערך בר יוקרתי.

במסיבת ההפתעה השתתפו הגראמער מוישה וינטרוב שריגש את הנגידים ובני משפחותיהם בחרוזים לרגל המעמד והבדחן אבא טורצקי סיפר בדיחות בפני הנוכחים.

הנהלת חסידות סאטמר שיגרה אף היא עוגות מפוארות ומיצג דמוי ספר תורה שבתוכו מגוללת ההיסטוריה המשפחתית של שושלת משפחות הנגידים.

הרב סורוצקין הפתיע את הנוכחים כאשר הספינה שטה לעבר הנקודה בכינרת בה על פי המסורת נמצאת בארה של מרים, ובני המשפחה הורדו מהיאכטה לסירה קטנה, הדליקו מדורה לזכותו של רשב"י ולאחר מכן שתו מימי הבאר שסגולתם ידועה להצלחה ולרפואה.

"זו זכות גדולה לכבד כך את תומכי התורה, ואגב אם מישהו חושב שמדובר בהוצאה מיותרת, כדאי לדעת שכעת הם יתרמו שבעתיים" סיפר אחד הנוכחים ל"כיכר השבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר