מעמד ההיסטורי

חנוכת בית החולים לבריאות הנפש במרכז 'מעיני הישועה'

היערכות אחרונה למעמד ההיסטורי היום בבני ברק: אוהל ענק ממדים הוקם ברחבת הכניסה לבית החולים החדש. גדולי ישראל צפויים להגיע למעמד חנוכת הבית שתתקיים היום, בהם מרנן - הגראי"ל שטיינמן, הגר"ח קנייבסקי והאדמו"ר מויז'ניץ (חדשות, חרדים)

כיכר השבת | מקודם |
(באדיבות המצלם)

הכנות אחרונות לאירוע פתיחת בית החולים הפסיכיאטרי החרדי הראשון בישראל.

ברחבת הכניסה לבית החולים הוקם אוהל ענק ממדים אשר עשוי להכיל את מאות המוזמנים הצפויים להגיע לאירוע ובהם שרים, חברי כנסת, ראשי עיריית בני ברק ואישי ציבור ומנהלי מערכות בריאות מכל רחבי הארץ.

רבים מבין מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א צפויים להגיע לאירוע ובראשם מרנן - הגראי"ל שטיינמן, הגר"ח קנייבסקי והאדמו"ר מויז'ניץ, אשר נמנים על התומכים המובהקים של המרכז הרפואי מעיני הישועה.

בכירי מערכת הבריאות בישראל ובראשם שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, צפויים אף הם להגיע למעמד אשר לטענתם מהווה "אירוע מכונן" אשר נועד להביא לפתיחות במגזר החרדי לכל הנוגע לטיפול בבעיות נפשיות פסיכיאטריות אשר טופלו עד כה במחשכים ורבים מאוד נמנעו באופן כליל מטיפול מה שהביא להחמרת המצב.

בנין המרכז הרפואי לבריאות הנפש מתפרס על פני שטח בנוי של 12,500 מ"ר, המתפרסים על פני 8 קומות: 3 קומות אשפוז, קומת מרפאות, קומת טיפול יום, לובי וקומת ביניים ו-2 קומות מרתף. עלות בנייתו של הבנין קרוב ל-100 מליון שקלים.

ראשי מערכת הבריאות שסיירו במבנה הביעו התפעלות ואמרו כי "בכל בתי החולים בארץ ובעולם אין רמת מבנה כזה, עם חדרים מעוצבים שבהם יש חדרי רחצה ונוחיות נפרדים לכל שני מטופלים עם מיטות ביתיות, קירות מקושטים בתמונות נוף מרהיבות ומנורת לילה פרטית".

מנכ"ל המרכז הרפואי מעיני הישועה הרב שלמה רוטשילד: "זה לא בית חולים. זה בית מלון שנועד לאנשים שסובלים מבעיות נפשיות. ברור לכל אנשי המקצוע שהאווירה והסביבה משפיעים על שיקומם של החולים, ואצלנו ברוך ה' יש סביבה מיוחדת במינה, שאין בנמצא באף מקום אחר".

השקעה מיוחדת הושקעה במתן פתרונות יצירתיים לשמירת סודיות המאושפזים באופן כזה שגם בני משפחות הבאים לבקר את בן משפחתם ישהו במתחם מיוחד המיועד למפגשי משפחות, כאשר כל משפחה נמצאת בחדר מיוחד עם גישה מבוקרת ע"י מערכת דלתות עם נעילה ממוחשבת ומצולמת, באופן כזה ששאר המאושפזים לא ייחשפו למי שאינם מורשים.

חזית הבנין הגבוה למלוא קומתו הולבש בעזרת מנוף גבהים בכרזות ענק (ראו תמונה) בהם נכתב "חנוכת המרכז לבריאות הנפש. מזמור שיר חנוכת הבית. שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה".

תמונה נדירה של מרן פוסק הדור הגר"נ קרליץ פורסמה בעת קבלתו את מייסד המרכז הרפואי הד"ר הרב משה רוטשילד, אשר הגיע לבשר לו כי ניתן לברך על המוגמר.

הגר"נ קרליץ אשר נמצא בחולשה גדולה אינו נראה בציבור בשנים האחרונות בכלל. במהלך 25 שנים מיום הקמת המרכז הרפואי ועוד לפני כן שימש כחבר ועד ההלכה העליון של המרכז הרפואי שבראשו עמד במשך שנות דור מרן פוסק הדור הגר"ש וואזנר.

כשנה לפני פטירתו מינה ובשל חולשתו הרבה מרן הגר"ש וואזנר את הגאון הגדול רבי יצחק זילברשטיין ליו"ר ועד ההלכה של המרכז הרפואי מעיני הישועה.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר