השיחה עם הרבי מלעלוב

6 שנים אחרי: הרבי מויז'ניץ חשף את השיחה בפגישה הסגורה

האדמו"ר מויז'ניץ חשף בפני הרבי מלעלוב את תוכן השיחה בפגישה שערך עם אביו רבי שמעון זיע"א, לפני שש שנים וחצי, יומיים לפני פטירתו • תוכנה של הפגישה נחשף כעת לראשונה (חסידים, בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרבי מלעלוב זי"ע והאדמו"ר מויז'ניץ (צילומים: שמואל לענטשעווסקי - א בליק ו-Roni Schutzer/Flash90)

האדמו"ר מלעלוב הגיע הבוקר (ראשון) לביקור מיוחד אצל האדמו"ר מויז/ניץ השוהה בימים אלו בעיר בית שמש, אצל חתנו הרה"צ רבי ברוך שמשון הגר, רב קהילת ויז'ניץ מונסי בישראל.

במהלך השיחה בין גדולי ישראל, חשף הרבי מויז'ניץ עובדה מפתיעה בתוך שיחה ארוכה וממושכת על דמותו המלאה הוד של הרה"ק האדמ"ור רבי שמעון מלעלוב זצ"ל.

האדמו"ר מויז'ניץ דיבר בגילוי לב וסיפר כי "כשפעלתי לכונן את מועצת גדולי התורה מחדש ביקשתי מהאדמו"ר רבי שמעון מלעלוב זי"ע שיצטרף לכהן חבר במועצת, בין כסה לעשור קיבלתי את הסכמתו אבל לדאבון ליבנו יומיים אחר כך נסתלק הצדיק ולא זכינו".

הרבי מלעלוב זיע"א (צילום: Roni Schutzer/Flash90)

לאחר הפגישה נזכרו החסידים כי יומיים לפני הסתלקותו של האדמו"ר מלעלוב זצ"ל ביקר אצלו הרבי מויז'ניץ ונסתגרו בחדר לשיחה ארוכה בלי נוכחות של אף אחד.

החסידים מציינים כי אז זה היה בגדר תעלומה. לדבריהם, אף אחד לא ידע על טיב השיחה. אמנם היה ידוע כי היה קשר אדוק ביניהם, קשר הדדי והערכה רבה. אבל הרבי לא שיתף בנושא והאדמו"ר מעלוב, כידוע, הסתלק יומיים לאחר מכן.

ואכן האדמו"ר מלעלוב הגיב ואמר שזוכר את הפגישה וכי כולם היו סקרנים לדעת מה דיברו כי זה היה כאמור סמוך ותיכף לפטירתו הפתאומית, אך אביו האדמו"ר מלעלוב זצ"ל לא סיפר אפילו למשפחה.

הרבי מויז'ניץ בבית שמש (צילום: יעקב לדרמן)

בחסידות מציינים כי אמנם הדבר אירע עוד לפני עלותו של הרבי מויז'ניץ לכהן על כסא ההנהגה כממלא מקום אביו אך כבר אז פעל במרץ רב להקמת מועצת גדולי התורה באמרו כי רק גוף אחד של כלל האדמו"רים מנהיגי היהדות החרדית יוכל לנווט את ספינת הציבור החרדי תוך שמירה על החומות.

יצויין כי להקמת מועצת גדולי התורה שהינה כיום הגוף הקובע את ההחלטות וסדר היום בציבור החסידי קדמו מספר סבבים של ניסיונות כאשר האדמו"ר מויזניץ ולצידו עוד ממנהיגי הדור ביקשו להקים מחדש את הגוף הוותיק ולהפיח בו שוב חיים.

במהלך שנת תשס"ט נעשו מספר ניסיונות אולם המהלך לא צלח אלא רק לאחר ארבע שנים אז יוסד הגוף הוותיק מחדש. "לקח לזה זמן להבשיל עד שזה קרם עור וגידים", מסבירים ב'אגודת ישראל' את התהליך הארוך יחסית שהוביל להקמת המועצת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר