המשגיח 2

השאלות הקשות: למרות התלונות - "המשגיח" הצליח להימלט

למרות שהתלונה נגדו הוגשה לפני שנתיים, ככל הידוע המשגיח מעולם לא נחקר ולא הוענק כל טיפול לבחור שנפגע לכאורה ממנו. לאחרונה, הוא אף הצליח לברוח לחו"ל. השאלות הקשות (חרדים, ארץ)

(Amir Levy/FLASH90)

מחדל משטרתי בפרשת המשגיח 2? בשבוע שעבר נחשפה ב"כיכר השבת" עדותו של תלמיד ישיבה קטנה מוכרת במרכז הארץ שהתלונן כבר לפני כשנתיים במשטרה אודות מעשים חמורים שביצע בו משגיח בישיבה ובלפחות שמונה תלמידים נוספים שלמדו בישיבה - כך על פי עדותו של הצעיר.

אלא, שלמרות התלונה של תלמיד הישיבה ומשפחתו ולמרות העובדה כי בעבר ראש הישיבה נחקר בפרשה, בשבועות האחרונים הצליח המשגיח החשוד להימלט מהארץ. ככל הידוע, המשגיח טרם נחקר בפרשה ולא סיפק לרשויות תשובות לשאלות הקשות העולות מעדות תלמידו.

למרות התלונות שהגיעו לראש הישיבה, המשגיח המשיך בתפקידו בישיבה כשלא ברור כלל אם ננקטו צעדים על מנת להבטיח שתלמידים נוספים לא יפגעו מממנו. כמו כן, לא ננקטו צעדים אמתיים לבדוק את דברי התלמידים על ידי עימות של התלמידים המתלוננים מול המשגיח.

התלמיד ששוחח עם "כיכר השבת" והדגיש כי עד היום הוא סובל מטראומה בעקבות המקרה הקשה, לא טופל על ידי הישיבה או הגורמים המקצועיים העומדים בקשר שוטף מול המשטרה על מנת לטפל במקרים כגון אלו. ככל הידוע, לא הוצעו טיפולים גם לתלמידים האחרים שנפגעו אך לא הגישו תלונות למשטרת ישראל.

המתלונן סיפר ל"כיכר השבת" כי הרגיש כי "המשטרה מנפנפת אותו", ולטענתו המשטרה לא טיפלה כראוי בתיק. לא זו בלבד, אלא שאף לא ננקטו צעדים מתבקשים ומינימליים בכדי להבטיח שעוד תלמידים לא יפגעו מאותו משגיח למרות שהתלונה הוגשה כאמור לפני כשנתיים.

כזכור, בשיחה עם "כיכר השבת", סיפר המתלונן כי הגורמים במשטרה לא עדכנו אותו בהתפתחות התיק והוא לא נקרא לחקירה או לעימות מול המשגיח שלכאורה תקף אותו.

גורמים במרחב דן של משטרת ישראל אליהם פנינו, אמרו אמנם כי התיק מוכר להם, אך סירבו לספק הסברים אודות מה שנראה ככשלים חמורים בעבודת המשטרה, כשהם אומרים כי התיק נמצא בעיצומה של חקירה והם לא יכולים להגיב על כך.

ממשטרת מרחב דן נמסר בתגובה ל"כיכר השבת": "משטרת ישראל אינה מתייחסת לחקירות מתנהלות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר