התכנית לא תוטמע במוסדות

מרן הרב שטיינמן הכריע: לא להכניס את תכנית "עוז לתמורה"

פרסום ראשון ב"כיכר השבת": בתום פגישה ממושכת בביתו של מרן ראש הישיבה, הוחלט לדחות את תכנית "עוז לתמורה" ולא להכניסה לסמינרים - אף שכבר אושרה על ידי מועצת אגודת ישראל (חינוך)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(Yaakov Naumi/Flash90)

סוגיית "עוז לתמורה": תוכנית "עוז לתמורה" של משרד החינוך הנמצאת באופן ניסיוני בחלק מהסמינרים החרדיים בשנה האחרונה, ונועדה להיכנס לתוקף באופן מלא לשנת הלימודים הקרובה - מעוררת סערה בציבור החרדי.

ל"כיכר השבת" נודע כי הערב נכנס הגאון הרב מאיר קסלר למעונו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן בכדי להיוועץ בו כיצד לנהוג בנידון.

לאחר דין ודברים, הכריע מרן ראש הישיבה לדחות את הרפורמה ולא לאפשר בינתיים את כניסתה אל תוכנית הלימודים.

ל"כיכר השבת" נודע עוד כי הגאון רבי ברוך שפירא הגיע כבר לפני שבוע למעונו של ראש ישיבת פוניבז' הגרי"ג אדלשטיין כדי להחתים אותו נגד הכנסת הרפורמה לסמינרים החרדיים, אך הגר"ג אדלשטיין שלח אותו למרן ראש הישיבה בכדי לקבל את הכרעתו.

לדברי גורמים המעורים בנושא, ברפורמה עוז לתמורה מספר נקודות הנחשבות לבעייתיות מצד הציבור החרדי ובני התורה כמו השעות הרבות שצריכות המורות להשקיע בלימודים לצד עצם יצירת הפתח להתערבות של משרד החינוך בתכני הלימוד במוסדות החרדיים.

יצויין כי מועצת גדולי התורה החסידית שישבה על המדוכה גם לפני כשנה וגם במהלך השנה האחרונה אישרה לסמינרים החסידיים לשלב את הרפורמה במוסדות לאחר שמרבית האדמו"רים הכריעו כי אין בכך התערבות של ממש וכי התועלת רבה יותר מהנזק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר