הראשון מסוגו בעולם

פתיחת המרכז הרפואי לבריאות הנפש במעמד גדולי ישראל

שר הבריאות: "מדובר בתיקון גדול מאוד. היו מצבים שבהם הרבנים לא התירו לחולים להתאשפז בשל בעיות שונות בנושאי רפואה והלכה". ד"ר הרב משה רוטשילד: "כמי שעוסק ברפואה כ-60 שנה אני יכול לקבוע כי המהפכה הגדולה ביותר בעולם הרפואה הוא בתחום הפסיכיאטריה" (חרדים)

כיכר השבת | מקודם |
(צילום: שוקי לרר)

במעמד נרגש ורב רושם ובמעמד ובראשות גדולי הדור, נחנך אתמול (ראשון) המרכז הרפואי לבריאות הנפש שעל ידי המרכז הרפואי 'מעיני הישועה' – המרכז הרפואי הראשון בעולם שנבנה והותאם במיוחד לצורכי הקהילה החרדית.

מעמד ההתכנסות המיוחד בהשתתפות גדולי הדור, התקיים באוהל רחב ממדים שהוקם במיוחד לרגל המעמד ברחבת חניית בית החולים, לשם התכנסו ובאו מאות המוזמנים ובהם רבנים, אישי ציבור ועסקני בריאות מכל רחבי הארץ.

ההתרגשות גאתה עד מאוד בעת כניסתם של גדולי הדור לאוהל הענק, כאשר ההמונים עומדים על רגליהם לחזות ברבנים חברי מועצות גדולי התורה, ראשי הישיבות ו"יושבי על מדין" אשר באו והתקבצו יחדיו לברך על המוגמר – חנוכת המרכז הרפואי אשר הוקם במאמצים ובדמים מרובים לאור הצורך הגדול עד מאוד לתיקון עניין זה.

משא נרגש עד מאוד נשא נשיא ומייסד המרכז הרפואי מעיני הישועה הד"ר הרב משה רוטשילד, אשר תיאר את 'מלאכת הקודש' בהקמת בתי הרפואה לפני כמחצית יובל שנים ואת בית הרפואה לבריאות הנפש כיום. בדבריו הזכיר רבות את מרן פוסק הדור הגר"ש וואזנר זצוק"ל, אשר כיהן כיו"ר ועד ההלכה של המרכז הרפואי עוד בשלבי התכנון להקמתו ועד לחודשים האחרונים, עת חולשתו מינה תחתיו את הגאון רבי יצחק זילברשטיין לעמוד בראש ועד ההלכה.

הוא ציין כי "כמי שעוסק ברפואה כ-60 שנה אני יכול לקבוע כי המהפכה הגדולה ביותר בעולם הרפואה הוא בתחום הפסיכיאטריה. אם בעבר היו שומעים על חולי הנפש רק בעת פטירתם, הרי שכיום ניתן לטפל בכ-90% מהבעיות ולהחזיר אנשים לקהילה ולמשפחתם באופן בו ניתן לתפקד כבני אדם".

בדבריו הודה עד מאוד לשר הבריאות הרב יעקב ליצמן ואמר כי "חסד עשה עמנו הקב"ה אשר לעת הזאת סיבב כי בראש מערכת הבריאות של ישראל עומד שר אשר מקדש שם שמים ברבים ואשר רבים עד מאוד נעזרים על ידו בנושאי בריאות הנוגעים לכלל ולפרט".

כן הודה לרב אלימלך פירר, יו"ר 'עזרא למרפא' על הסיוע והעזרה והעמידה לימין המרכז הרפואי במהלך כל ימות השנה. דברי תודה מיוחדים שיגר ליו"ר ועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני, אשר במשך עשרות בשנים עומד לימין המרכז הרפואי בכל הנדרש.

במעמד נשאו דברים עוד: הגרי"מ לאו, רבה הראשי של תל אביב יפו וידיד המרכז הרפואי מעיני הישועה, אשר מסייע רבות לפיתוח בתי הרפואה. הגר"ש רוזנברג, הקריא את מכתבו של חותנו מרן פוסק הדור הגר"נ קרליץ, חבר ועד ההלכה של מעיני הישועה; יו"ר ועד ההלכה הגאון רבי יצחק זילברשטיין; הגר"ש בעדני; הגרח"צ שפירא הקריא את מכתבו המיוחד של האדמו"ר מבעלזא לרגל המעמד:

מכתבו של האדמו"ר מבעלזא אשר הוקרא במעמד

דברים מרגשים וחוצבים נשמעו על ידי שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, אשר ציין כי מדובר בתיקון גדול עד מאוד, באשר היו מצבים שבהם הרבנים לא התירו לחולים להתאשפז בשל בעיות שונות בנושאי רפואה והלכה.

בדבריו ציין את פגישתו עם מרן הגר"ש וואזנר, אשר הפציר בו לפעול ככל הניתן לתקן את הליקויים הנוגעים לתחום בריאות הנפש. כן ציין דברי הדרכה מיוחדים אשר קיבל ממורו ורבו האדמו"ר מגור אודות הנדרש לפעול בתחום בריאות הנפש.

בדבריו הזכיר את החלטתו להביא לכדי ביצוע את הרפורמה לבריאות הנפש שהייתה תקועה במשך עשרות שנים בוועדות שונות. בעבר היו מצבים שבהם ערים שלמות בפריפריה הייתה מחוץ לתחומי הטיפול בבריאות הנפש. הרפורמה גרמה לכך שקופות החולים אמורים לתת שירות בתחומי בריאות הנפש בדומה לכל שאר הטיפולים הניתנים בקופות החולים.

המעמד המיוחד נוהל והונחה על ידי הסופר ואיש החינוך הרב חיים ולדר, אשר ידיו רב לו בעשיה בתחומי בריאות הנפש. את המעמד הנעימה מקהלת 'כתר.

במעמד השתתפו עוד גדולי ישראל שליט"א:

הגראי"ל שטיינמן שליט"א, הגר"ח קנייבסקי שליט"א, הגרי"ג אדלשטיין, הגרב"מ אזרחי, הגר"י ארנטרוי, הגר"ש בעדני, הגר"א ברוידא, הגר"מ גרוס, הג"ר דסלר, הגר"א דינר, הגרמ"ה הירש, הגרח"מ וואזנר, הגר"ב ויסבקר, הגר"י זילברשטיין, הגר"א כהנמן, הגרי"מ לאו, הגר"ד לאו, הגר"ד לנדא, הגר"מ מאזוז, הגר"ש מרקוביץ, הגר"י סילמן, הגרב"ד פוברסקי, הגרמ"ש קליין, הגר"מ קסלר, הגר"ש רוזנברג, הגר"י רצאבי, הגרח"צ שפירא.

וכן האדמו"רים: בוהוש, דאראג, ויז'ניץ, טשרנוביל, מכנובקא, סאדיגורה, סטריקוב, ספינקא, קראלי,

קדם למעמד הנרגש בהשתתפות גדולי ישראל, התכנסות מיוחדת של רבנים ואישי ציבור בבניין המרכז הרפואי החדש למעמד קביעת מזוזות וחנוכת מחלקות האשפוז החדשות. המעמד התקיים בהשתתפות שר הבריאות הרב יעקב ליצמן ובכירי משרדו בהם הד"ר טל ברגמן ראש שירותי בריאות הנפש במשרד הבריאות.

במעמד השתתפו גם ראשי ומנהלי קופות החולים, חברי סיעת יהדות התורה – חברי הכנסת: סגן השר הרב מאיר פרוש, הרב אורי מקלב, הרב מנחם אליעזר מוזס, הרב ישראל אייכלר והרב יעקב אשר; ראש עיריית בני ברק הרב חנוך זייברט, ראש העיר מודיעין עילית הרב יעקב גוטרמן, סגני ראש עיריית בני ברק הרב אברהם רובינשטיין והרב מנחם שפירא, חברי העירייה ומנהלי ארגוני בריאות.

במעמד נשא דברים מנכ"ל המרכז הרפואי הרב שלמה רוטשילד, יו"ר הדירקטוריון רואה החשבון משה ליאון והד"ר טל ברגמן. בדברים העלו על נס את שיתוף הפעולה המיוחד שבין משרד הבריאות למרכז הרפואי ואת פריצת הדרך הרפואית ההיסטורית בפתיחת המרכז לבריאות הנפש.

תמונות: שוקי לרר

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר