פרסום ראשון

המגעים למתווה 'הכותל הרפורמי' חודשו, ההסכם עדיין רחוק • כל הפרטים

המגעים למתווה הכותל הרפורמי - חודשו. ראשי המפלגות החרדיות יסיירו בשטח כדי ללמוד את הפרטים. בחודש האחרון נועד שרן עם הרבנים הראשיים אך בכיר מבהיר כי אין שום התקדמות (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
ראשי המפלגות החרדיות בכותל הרפורמי, היום (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

ראשי המפלגות החרדיות שמסיירים בצהריים (שני) ברחבת הכותל הרפורמי מגיעים לראות מקרוב את נקודות המחלוקת במתווה שאושר, זאת כאשר חלקם לא מונחים בפרטים ואינם מתמצאים בפרטי המתווה והמחלוקת.

ל"כיכר השבת" נודע כי בכדי להבין את נקודות המחלוקת הם התבקשו להגיע לשטח, לראות מקרוב. בחודש שעבר הודיעו הסיעות החרדיות לראש הממשלה בנימין נתניהו כי מבחינתם לא תהיה הסכמה על כניסה משותפת לרחבה המקורית והרחבה הרפורמית. "לא יקום ולא יהיה, זה נושא שנתעקש עליו", הבהירו לנתניהו.

ראשי המפלגות החרדיות לא ידעו כי אם דרישתם תתקבל הרי שתהיה הסכמה שהעצים שננטעו לפני כעשור בהוראת הגר"ש רבינוביץ, ומסתירים את הרחבה הרפורמית - יעקרו, ובכך למעשה יימצא פתרון לכניסה, כך שכל מי שיעבור בכניסה לכותל ייחשף לרחבה הרפורמית, מה שלא אפשרי היום.

הרבנים הראשיים לישראל, הגאון רבי דוד לאו והראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף נפגשו (בנפרד. י"כ) בחודש האחרון עם מזכיר הממשלה החדש דוד שרן שעדכן אותם במתווה שנרקם מחדש.

הרבנים הודיעו כי הם מתנגדים לחשיפת הכותל הרפורמי לציבור הרחב, וזאת לאור ההתנגדות הנחרצת של רב הכותל הגר"ש רבינוביץ. כמו כן, הגר"ד לאו אף סייר בחשאי ברחבה הרפורמית במהלך החודש החולף.

בכיר מאוד המעורה במתווה אמר ל"כיכר השבת" כי "אנחנו רחוקים מהסכם, אין שום התקדמות, היציאה לשטח נובעת רק מהרצון שראשי המפלגות יבינו על מה הם דנים, הם לא הכירו את הפרטים".

יצוין כי דוד שרן, הממונה על הנושא מטעם נתניהו, פועל בשיתוף פעולה עם הרבנים הראשיים, מה שלא היה במתווה הקודם וגרם למתקפה חריפה מצד הרב הראשי הגר"ד לאו. מתקפה שבין היתר הביאה גם היא לנפילת המתווה שאושר בשתיקת החרדים.

יודגש, כי בנוסף לנושא ה"נראות", יש את נושא ההכרה ברפורמים והמועצה שתנהל את הרחבה. גם בזה עדיין טרם הגיעו להסכמות. כזכור, נושא ההכרה ברפורמים גרר את הסערה הציבורית שהובילה להתפרקות המתווה המקורי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר