עוד עימות בין הרבנים

סוער בי-ם: הרב שטרן דורש אחריות על כשרות, הרב עמאר נגד

מחלוקת חדשה ברבנות ירושלים: הרב האשכנזי דורש לקבל לידיו סמכויות בתחום הכשרות אולם הרב הספרדי מתנגד. בכיר במועצה: "הרב שטרן פעל נגד הנהלים". מקורבי הרב: "טענות עלובות" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
רבני העיר ירושלים הראשל"צ הגר"ש עמאר והגר"א שטרן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

סערה במועצה הדתית בירושלים: הרב האשכנזי של ירושלים הרה"ג אריה שטרן מבקש לקבל בידיו את הסמכויות על הכשרות בעיר, זאת בשל העובדה כי הוא אינו יכול לטפל במחלקת נישואין בגלל שאינו מחזיק בתעודת כושר לכך. ל"כיכר השבת" הראשון לציון הגאון רבי שלמה משה עמאר מתנגד לכך בתוקף ומסרב להעביר את האחריות בנושא הכשרות לידיו של הרב שטרן.

ל"כיכר השבת" נודע כי בחודשים האחרונים, במקביל לעימות התמידי בין הרבנים, החלה להתפתח בין שניהם מחלוקת חדשה. בלשכת הרב שטרן מבקשים להיות אחראים על נושא הכשרות בעיר, כאשר במסגרת החלוקה שתיערך הגר"ש עמאר יקבל לידיו את האחריות על מחלקת נישואין. בלשכת הגר"ש עמאר מתנגדים בתוקף לבקשה ואומרים כי אין ברצונם "להפקיר", כלשונם, את גוף הכשרות בידיו של הרב שטרן. חלקם מדגישים שלא לציטוט שהגר"ש עמאר לא סומך על הרב האשכנזי בכל הפסיקות.

בסביבת הרב שטרן טוענים כי בכל עיר ובכל מועצה דתית יש חלוקה בין שני הרבנים המכהנים וכל רב אחראי על תחום אחר בכדי ש"יהיה ניתן לעבוד". לכן, הם מבקשים את החלוקה לה כאמור מתנגד הראשל"צ.

בכיר במחלקת הכשרות במועצת הדתית הסביר את ההתנגדות בסביבת הרב עמאר: "באגף הכשרות נוכחו לא פעם לראות כי לשכתו של הרב שטרן פועלת תוך הפרת נהלי הכשרות המקובלים בכל גוף כשרות ממלכתי. דרישת האגף היא זאת שעומדת על כך שהכשרות תהיה תחת אחריותם של שני הרבנים".

הגורמים במחלקת הכשרות מוסיפים ומסבירים את התנגדותם: "לא ייתכן להפקיד את מערך הכשרות הגדול בארץ ובעולם המונה כ-1500 בתי עסק ו-300 משגיחי כשרות בידי רב שלא היה לו ניסיון מעולם בהפעלת שום מערך ציבורי ופקידותי ולו הקטן ביותר. הדעת נותנת שרב עם ניסיון עשיר של 40 שנה שעבר את כל שדרת תפקידי רבנות השונים כולל ראשל"צ יהיה מעורב בכל המערך לפרטי פרטים".

ל"כיכר השבת" נודע כי בין היתר החליט הרב שטרן להעניק כשרות למחלבה מצפון הארץ ואף הוציא מכתב המעניק לה הכשר. הגר"ש עמאר שקיבל העתק מהמכתב, התנגד נחרצות וכתב כי יש להימנע ולא לאשר את ההכשר משום שמדובר במעשה שהוא בניגוד לנהלים.

מלשכת הרה"ג אריה שטרן נמסר בתגובה: "הרב שטרן לא פועל ולא פעל מעולם בניגוד לנהלים. הרב ביקש להעניק אישור כשרות של בד"ץ ירושלים למחלבה ברמת הגולן. הסדר זה קיים גם בשחיטת רבנות ירושלים עם בד"ץ קהילות וכן עם ירקות עלים שמקבלים את אישור בד"ץ ירושלים כאשר תחום הכשרות שלהם גם מחוץ לירושלים".

לגבי שאר הטענות, אין מקום להגיב לטענות עלובות של מי שמתחבא מאחורי הכינוי "גורמים במחלקת הכשרות", אם ישנה בעיה שיבוא וישטח את טענותיו בפני הגורמים המוסמכים בלשכת הרב ובגופי המדינה ולא בפני התקשורת.

מלשכת הראשל"צ הגר"ש עמאר נמסר בתגובה: "הראשון לציון ורבה של ירושלים הרב שלמה משה עמאר מכבד כבוד גדול את הרב שטרן, ובין היתר כיבד אותו להיות חבר מועצת הרבנות הראשית. מטבע הדברים, לעתים מתעוררות בין רבנים ופוסקים מחלוקות הלכתיות בסוגיות שונות ואין להשליך מכך חלילה וחס על מחלוקת במישור האישי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר