בחשש ובחלונות מוגפים

בדרך להשבעה: כך חיילי צה"ל נוסעים לכותל המערבי

טירונים מהצנחנים קיבלו פקודה: תגיפו את חלונות האוטובוס כשאתם נוסעים ליד שער שכם, בדרך להשבעה בכותל, זאת מחשש יזוהו. דובר צה"ל על החוויה המשפילה: האירוע יתוחקר (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
שוטרים בשער שכם (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

ימים ספורים לפני פתיחת שנת ה-50 לשחרור העיר העתיקה בירושלים על ידי חטיבת הצנחנים, טירונים של הצנחנים התבקשו אתמול (שלישי) להסתתר במהלך נסיעה לכותל המערבי, כך נחשף היום ב'ידיעות אחרונות'.

סמוך לשער שכם, על כביש מספר 1, התבקשו החיילים בהוראת המשטרה לסגור את כל וילונות האוטובוס - כדי שלא ניתן יהיה לראות מבחוץ שמדובר באוטובוס עמוס חיילים.

החיילים התנגדו ואמרו למפקדם שזוהי בקשה מבישה, אך היות והמפקד התעקש, החיילים הגיפו את הווילונות, תוך שהם שרים "עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה". במקביל, התמרמרו החיילים באוזני קרוביהם על ההשפלה שבסיטואציה.

אחד החיילים שלח לבני משפחתו תמונה מתוך האוטובוס עם הווילונות המוגפים וכתב: "עוברים בשער שכם. המשטרה ביקשה לסגור וילונות... שחררנו את ירושלים?!".

קרובת אחד החיילים סיפרה כי "כבת משפחה שהגיעה להשבעה הרגשתי מאוד לא נוח. אני מניחה שאם הייתי שואלת אותו, הוא לא היה רוצה שהדברים יפורסמו, אבל אני סבורה שחשוב שיידעו שאנחנו וחיילינו לא לגמרי חופשיים בעיר הבירה שלנו. הייתה השבעה מרוממת ומרגשת, אבל החיילים הרגישו צביטה בלב. לא נעים להגיע מושפלים לטקס השבעה של צנחנים ברחבת הכותל, אותו כותל שלוחמי הצנחנים עמדו בו זקופים וגאים. כשהם נשבעו אמונים לצה"ל, התרוממות הרוח שלהם לא הייתה שלמה".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "האירוע עומד בניגוד להנחיות הצבא. הוא יתוחקר ולקחיו יופקו".

ממשטרת ישראל נמסר: "הטענה המובאת כביכול בשם המשטרה אינה מוכרת ואף תמוהה שכן היא בניגוד למדיניות הפיקוד וההנחיות לשוטרים בשטח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר