בלעדי

העיתונאי החרדי שלמה קוק נפגש עם סגן ראש הפרלמנט של איראן

העיתונאי שלמה קוק נאם בפני פורום 76 נציגי דתות מהעולם כנציגו של הראשל"צ הגר"י יוסף. בשולי הוועידה הוא נפגש עם סגן ראש הפרלמנט האיראני שטען באוזניו: "אנחנו שוחרי שלום" (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
שלומי קוק ומוחמד חסן אבוטוראבי פארד (צילום: באדיבות המצלם )

76 נציגי דתות מכל העולם הגיעו ביים האחרונים לכנס מיוחד תחת הכותרת 'דתות נגד הטרור' באסטנה בירת קזחסטן. הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שיגר לכנס את העיתונאי והסופר שלמה קוק שינאם בשמו ויעביר את עמדתו בפני ראשי הדת.

ל"כיכר השבת" נודע כי בשולי הוועידה נפגש שלומי קוק עם סגן ראש הפרלמנט האיראני מוחמד חסן אבוטוראבי פארד. במהלך המפגש אמר האיראני לישראלי: "איראן היא המדינה הבטוחה ביותר, ואנחנו שוחרי שלום". קוק השיב לו כי "צריך לעבור מדיבורים למעשים".

במהלך הוועידה נשא קוק נאום באנגלית בשמו של הגר"י יוסף, כאשר באולם נמצאים נציגי כל הדתות ובניהם ממגינות שונות ובניהם איראן, סעודיה ופקיסטן.

נאומו המלא של שלמה קוק בפני 76 נציגי הדתות

במהלך נאומו אמר קוק: "בשבת האחרונה קראנו את הברכות שנתן אלוקים למי ששומר על המצוות שלו. ההבטחה הראשונה עוסקת בגשם. אלוקים מבטיח להוריד גשם, כדי שיהיה לנו מספיק אוכל ושתייה. כולם מבינים שזו הבטחה חשובה, שכן אף אחד לא יכול להתקיים בלי אוכל או שתייה. ההבטחה השניה: "ונתתי שלום בארץ". אם תשמרו על החוקים שלי - אני מבטיח שיהיה שלום בין העמים.

"רש"י – רבי שלמה יצחקי שחי בצרפת לפני למעלה מ-900 שנה – מבאר: אלוקים מנסה להסביר לנו שהשלום חשוב כמו מזון. אפילו יותר. הוא מוסיף, כי אם נשים את כל טובות העולם ביד אחת – חיים, בריאות, ילדים, הצלחה – אבל היד השניה, יד השלום, ריקה – אין זה כלום. כשאין שלום, הבריאה חסרה".

בהמשך דבריו הוסיף: "טרור בשם הדת הוא המסוכן ביותר. סתם טרוריסט יודע כי מעשיו טועים, אך קשה לו להתגבר, לעומת טרוריסט בשם הדת שמרגיש כי הוא מקיים פקודה – לכן הוא חסר-רחמים ואף פעם לא יתחרט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר