לא עומד אחר כותלנו

שר החינוך של מדינת ישראל: "הכותל המערבי - רק קיר תמך"

שר החינוך נפתלי בנט אמר בנאום שנשא במליאת הכנסת כי הכותל המערבי הוא לא המקום הקדוש ליהודים אלא רק "קיר תמך" של בית המקדש. "מערכת החינוך מלמדת עובדות היסטוריות" (בארץ)

נפתלי בנט ליד "קיר התמך", כלשונו (Yonatan Sindel/Flash90)

האמירה המפתיעה של נפתלי בנט: שר החינוך נפתלי בנט, השיב אמש (רביעי) במליאת הכנסת לשאילתה שהגיש חבר הכנסת החדש יהודה גליק בנוגע להר הבית, ואמר כי במערכת החינוך מלמדים את ילדי ישראל כי "הכותל המערבי הוא אפילו לא הקיר של בית המקדש, הכותל המערבי הוא קיר התמך של הבסיס שעליה בית המקדש היה ניצב".

בדבריו אמר בנט כי הוא מסכים עם קביעתו של יהודה גליק שטען כי צריך "לשנות את התודעה כלפי אלו שחושבים כי הכותל המערבי הוא המקום הקדוש", לדברי בנט "מערכת החינוך מלמדת את העובדות ההיסטוריות" בצורה שכזו.

דבריו של בנט הם סתירה בצורה מסויימת למסורת היהודית. במדרש נכתב "אמר רב אחא: לעולם אין השכינה זזה מכותל מערבי של בית המקדש, שנאמר: "הנה זה עומד אחר כותלנו".

בשאילתה שהגיש גליק טען כי "יש כאן עיוות, במשך השנים ילדי ישראל התחנכו שכאילו הכותל הוא המקום הקדוש לעם היהודי, וזה לא נכון, כל מי שקורא במקרא יודע שהמקום הקדוש לעם היהודי הוא ציון הלא היא הר הבית", בהמשך ביקש גליק מבנט לעודד תלמידים יהודים לעלות להר הבית "כדי שיראו את המוסלמים מתפללים בהר הבית".

מלבד תשובתו המטרידה של שר החינוך, בנט 'עקץ' את גליק ואמר לו כי את השאלות הללו הוא צריך להפנות לראש מפלגתו, בנימין נתניהו, כשהוא רומז לשיחת הנזיפה שספג גליק באותו בוקר מנתניהו לאחר שעלה להר הבית שעות ספורות לפני שהושבע בכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר