המופת של מרן

"בכיתי בקבר הבית יוסף והצלחתי לקנות דירה"

אברך חרדי שניסה במשך שנים לרכוש דירה בירושלים ללא הצלחה, טוען כי תפילה בקברו של מרן הבית יוסף הצליחה לשנות את הכל. וזה לא הכל: קרובת המשפחה שנולדה עם מומים התחתנה (חרדים)

יוסי גרברצ'יק | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מודעה שהופיעה לאחרונה בריכוזים חרדים בסגנון "הבטחתי לפרסם ונושעתי", סיפרה על אברך ורעייתו, הורים למשפחה חרדית מרובת ילדים, שנושעו בקניית דירה בזכות תפילה על קברו של מרן ה"בית יוסף" זצ"ל. בשיחה עם "כיכר השבת", מספר אב המשפחה על שרשרת הנסים שפקדה אותם, לדבריו בזכות התפילה.

"התגוררנו בדרום שנים רבות. ברוך השם המשפחה גדלה במשך השנים, מה שגרם לנו לחשוב על מעבר לדירה גדולה יותר" סיפר האב בשיחה עם "כיכר השבת". "תמיד רצינו לגור בירושלים, אולם מה שמנע בעדנו את זה היה המחיר הגבוה. לפני תקופה החלטתי שאני מעמיד את הדירה בדרום למכירה, אולם כל הניסיונות למכור אותה עלו בתוהו. הלכתי למיטב אנשי הנדל"ן והמתווכים, עשיתי פרסום בכל מקום - אולם לא ראיתי אור בקצה המנהרה".

"לפני תקופה קצרה התקשר אליי מתווך והציע לי למכור את הדירה בדרום, כשהוא דורש דמי תיווך גבוהים. הייתי על סף יאוש ולכן הסכמתי לכך, אף על פי שדמי התיווך היו גבוהים מהרגיל.
כשהגענו לסגור את החוזה - העסקה התפוצצה ולא יצאה לפועל". בשלב זה ישראל כמעט איבד תקווה לחלוטין: "הבנתי שאת הדירה שלי כנראה אני לא אצליח למכור".

"לפתע נזכרתי בסגולה הידועה - שמי שקורא את ברכת המזון מתוך הסידור מבלי להרים את הראש מהסידור זוכה לשפע רב, ואכן קיבלנו על עצמנו אני ואישתי וכל המשפחה לברך את ברכת המזון אך ורק מתוך הסידור. והנה, תוך שבוע באורח פלא התקשרה אליי סוכנת נדל"ן והציעה לי קונים לדירה בדרום באופן מיידי, במחיר מאוד גבוה וללא דמי תיווך, מה שנחשב מבחינתי נס גדול".

למרות שהעסקה יצאה לפועל, מספר אב המשפחה, הסכום שנותר בידי המשפחה לא הספיק לה לקניית דירה בירושלים. "אותו יום היה י"ג בניסן, יום פטירתו של מרן הבית יוסף זיע"א ושמעתי המון סיפורים על אנשים שנושעו בזכות תפילה על קברות צדיקים. אני כאחד שלא מאמין כל כך בתפילה על קברות הצדיקים על חשבון לימוד תורה בכולל לא ייחסתי לזה חשיבות".

"בכל זאת, שמעתי לעצת חבר והחלטתי לנסוע לקבר הצדיק בצפת ולבקש ישועה. מכיוון שאני כהן, עשיתי מה שאומר הזוהר - שאם מסתכלים על מקום הקבורה ומתפללים זה נחשב כאילו נמצאים בקבר עצמו. הורדתי דמעות והתפללתי בכוונה עצומה, ביקשתי מהצדיק שיעתיר לפני בורא עולם שאזכה לקנות בירושלים דירה גדולה וטובה"

"לאחר כשבוע וחצי מישהו הזמין אותי לראות דירה באיזור מסוים בירושלים, דירה רחבת ידיים כמו שרצינו כל הזמן. הדירה הייתה בעבר של זוג מבוגרים עולי ברית המועצות, מכיוון שחשבו לגור בה שנים רבות, בעל הדירה שיפץ את כל הדירה על הצד הטוב ביותר, כולל גם תשלומי היטל השבחה וכל המיסים הנלווים".

"כשבעל הדירה אמר לי את המחיר שהוא דורש על הדירה, לא האמנתי למשמע אוזניי. המחיר כמעט היה זהה למחיר הדירה שמכרתי בדרום, ומדובר כאמור בדירה שנראית חדשה לגמרי וללא דמי תיווך".

"מבחינתי זה היה ממש נס גלוי. המון זמן רציתי דירה כזאת ולא עלתה בידי, ב"ה בזכות התפילה על הקבר של מרן הבית יוסף זיע"א נושענו, הבטחנו שאם ניוושע נפרסם את הסיפור בלי נדר" מספר אב המשפחה.

אבל זה לא הכל. "כשסיפרתי את הסיפור לקרובי המשפחה שלי, שמעה את זה בחורה שנולדה עם מומים קשים, מה שגרם לשידוכים רבים להתבטל. היא החליטה שגם היא תיסע לקבר מרן הבית יוסף ותתפלל בעבור שידוך - ולא מזמן ב"ה השתתפנו בשמחת הווארט שלה עם בחור בן תורה ללא שום חסרון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר