בית המשפט לאישה: עלייך לכבד הסכמים

במסגרת הליכי הפרידה, חתמה האישה על הסכם גירושין שבו התחייבה לשתף פעולה עם בעלה לצורך השבחת דירתם המשותפת. ואולם, בבוא העת היא התנתה חתימה על מסמכים בהעברת 1.6 מיליון שקל באופן מידי. ביהמ"ש מתח עליה ביקורת והורה על אכיפת ההסכם (משפט)

דירה משותפת. אילוסטרציה (צילום: unsplash)

בעקבות משבר בחיי הנישואים, החליטו בני זוג להיפרד, והחלו בהליכים משפטיים לחלוקת הנכסים המשותפים.

לנוכח העובדה שהגבר ניסה לקדם הליכי השבחה לדירתם המשותפת, בשנת 2015 הצדדים חתמו על הסכם גירושין, שקיבל תוקף של פסק דין, ובו התחייבה האישה לחתום על כל מסמך שיידרש לצורך קידום הליכי ההשבחה, כולל על מסמכים שיעבירו את הזכויות בדירה על שם הבעל.

נקלעתם להליכי גירושים?

פנו ל-עורך דין דיני משפחה

בשלב מסוים, פנה הגבר אל האישה בבקשה שתחתום על מסמכי משכנתא, אך זו סירבה מתוך חשש שהגבר לא ימלא את חלקו בהסכם, שלפיו בתמורה לחתימתה יהיה עליו להפקיד 1.6 מיליון שקל בחשבון נאמנות.

לפני מספר חודשים הגיש הגבר תביעה לאכיפת הסכם הגירושין. לטענתו, סירובה של האישה לחתום על המסמכים נוגד את הסכמתה המפורשת, מונע ממנו לעמוד בהתחייבותו כלפי צד שלישי, ואף חושף את שניהם לתביעה.

הגבר לא ניסה להתנער מהתחייבותו להפקיד את הכספים בנאמנות, אך טען כי לא צוין בשום מקום בהסכם כי חתימת האישה על ההסכם מותנית בהפקדת הסכום באופן מידי. כמו כן, הובהר כי לצורך הבטחת התחייבויותיו, נותר עיקול על זכויותיו בדירה אחרת.

בתגובה, האישה טענה כי היא אינה מוכנה לקיים את ההסכם, שלטענתה מקפח את זכויותיה, וביקשה לבטלו.

מאוחר מדי להתחרט

השופט מרדכי (מוטי) לוי הבהיר בתחילת פסק הדין כי הסכם הגירושין, אותו האישה מבקשת כעת לבטל, התקבל בהסכמתה, כשהייתה מיוצגת ושימשה שותפה מלאה לניסוחו.

"הייתכן שהנתבעת אשר הייתה מיוצגת על ידי עורכת דין חתמה על הסכם מקפח? הייתכן שהפרקליטה נתנה ידה להסכם מקפח למרשתה הנתבעת? ספק גדול בעיני שכך הוא", כתב השופט בפסק הדין.

השופט אף הביע את תמיהתו מחששה של האישה מפני אי קיום ההסכם על ידי בעלה לשעבר, בזמן שהיא בעצמה מנסה לטרפד אותו.

השופט הדגיש את החשיבות שבקיום הסכמים ועמידה בתנאיהם, תוך שציין כי ככל שהאישה חשבה שמדובר בהסכם מקפח, היה עליה לפעול לביטולו תוך זמן סביר, ולא כתגובה לבקשת הגבר, שהסתמך על ההסכם כדין.

לפיכך, השופט החליט לקבל את תביעת הבעל, והורה על אכיפת הסכם הגירושין. האישה חויבה בהוצאות בסך 5,000 שקל.

  • שמות ב"כ הצדדים לא צוינו בפסק הדין

עורכי דין דיני משפחה • לפסק הדין לחץ כאן

הכותבת: עורכת דין מירב רדיאן-המאירי עוסקת בדיני משפחה

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

* הכותבת לא ייצגה בתיק.

** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר