עדות מתל אביב

זה מה שעבר בחור חרדי שהלך סמוך ל"מצעד"

חרדי שהלך ביום שישי האחרון ברחובות העיר תל אביב, בסמיכות לאזור בו עבר המצעד החילוני, זכה למבול של קללות בשל חזותו החרדית: "חבל שהם לא יודעים לכבד מי שלא נראה כמותם" (בארץ)

יוסי גרברצ'יק | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Corinna Kern/Flash90)

צעיר חרדי שהלך ביום שישי האחרון, שעות ספורות לפני כניסת השבת, ברחובות העיר תל אביב, בסמיכות לאזור בו עבר המצעד החילוני, זכה למבול של צעקות וקללות בשל חזותו החרדית.

הסיפור פורסם לראשונה על ידי כתב רשת ב' בדרום, אסף פוזיילוב, שצייץ בחשבון הטוויטר שלו על חבר חרדי שהלך דרך האזור בו נערך המצעד "אולם כמות הצעקות והקללות שקיבל ממי שחוגג פתיחות, הייתה מבישה".

איציק, בחור הישיבה שהותקף מילולית על ידי הצועדים, סיפר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "כל שבוע בשעה הזאת, כבר כמה שנים, אני הולך לאיזור הזה בתל אביב ומציע לאנשים לזכות במצוות הנחת תפילין. "גם השבוע הלכתי לאותו מקום להניח תפילין לאנשים באזור, כאשר הגיעה השעה שאני צריך לזוז - אספתי את התפילין וצעדתי לעבר תחנת האוטובוס במטרה להתכונן לקראת שבת".

"כשאני פוסע לעבר התחנה, אני רואה מולי קבוצת אנשים שעל פי הלבוש שלהם מזוהים עם הקהילה, והם התחילו לקרוא לעברי קריאות גנאי וביזו את הדת - רק בגלל הלבוש החרדי שלי".

"חשוב לי להבהיר", אומר איציק, "לפני כן לא זרקתי לעברם שום מילה, פשוט צעדתי לתומי ברחוב. "גם כשהתחילו קריאות הגנאי לעברי, המשכתי לצעוד כאילו לא קרה כלום. "התקבצו שם עוד אנשים וניסו לגרור אותי לוויכוח מילולי". יחד עם זאת, חשוב לאיציק להבהיר ש"היתה במקום קבוצת אנשים שניסתה להרגיע אותם. אני כמובן לא נגררתי לוויכוח".

"אין לי שום דבר נגד אותה קהילה, מבחינתי הם עוברים על איסור תורה, אולם מכאן ועד להשמיץ אותם? הדרך רחוקה זה לא דרכי" אומר איציק ומוסיף: "חבל שאותם אנשים שקוראים לשיוויון זכויות ולהכרה באחר לא יודעים לכבד מי שלא נראה כמותם וכל חטאו הוא שעבר לידם בלבוש חרדי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר