החייל שניצל בנס, מדבר

יגל חיים לגטיוי נפצע, התאושש והתארס: "תודה לעם ישראל"

לוחם חטיבת כפיר, יגל חיים לגטיוי, נפצע אנוש בפיגוע, ובניגוד לסיכויי הרופאים, הוא התאושש. כעת, לאחר שהתארס, הוא משחזר בראיון ל"כיכר השבת" את ימי האשפוז, מתרגש ומודה (חדשות בארץ)

יוסי גרברצ'יק | כיכר השבת |
יגל חיים וארוסתו (באדיבות המצלם)

במשך מספר חודשים, לוחם חטיבת כפיר, יגל חיים לגטיוי, נלחם על חייו בבית החולים תל השומר שם אושפז כשהוא מורדם ומונשם, לאחר שנורה בראשו בידי מחבל ערבי ונפצע באורח אנוש.

עם ישראל העתיר בתפילה לרפואתו השלימה, הוריו ומשפחתו לא משו ממיטתו, הרופאים נתנו סיכויים קלושים להחלמתו אך בחסדי שמיים, לפני כחודשיים, הוא שוחרר לביתו.

יגל חיים, ניצח. הוא מהתלך על רגליו ומתפקד כאחד האדם. בשבוע שעבר, ערכה משפחתו מסיבת הודיה בה הודו לבורא עולם על הנס הגדול. במהלך המסיבה, בא יגל חיים בברית האירוסין בשעה טובה ומוצלחת.

כעת, בשיחה עם "כיכר השבת", החייל יגל חיים לגטיוי, רוצה להודות לאלפי היהודים מהארץ ובעולם שהתפללו לרפואתו ומגדיר את ההחלמה שלו כנס רפואי בניגוד לכל התחזיות.

"התקופה שלי בבתי החולים הייתה מסובכת", משחזר יגל חיים את התהליך שעבר עד להחלמתו: "אני הייתי בהדסה עין כרם מורדם ומונשם במשך כחודש וחצי לאחר מכן עברתי במשך כשבועיים למחלקה אחרת בטיפול נמרץ אבל לאט לאט התחלתי ללכת על הרגליים לאחר מכן עברתי לשיקום רגיל בתל השומר וכיום ברוך השם אני מתהלך כאחד האדם".

"כששבתי לביתי", נזכר החייל, "אבא שלי אמר לי: 'אמרו לי רבנים גדולים, בזכות זה שאתם שומרים את השמיטה בעזרת ה' אתה תצאו מזה והכל יהיה בסדר'. זה דבר שמאוד עודד את כל המשפחה ונתן תקווה גדולה וחיזוק גדול".

"למעשה אני חושב", אומר יגל חיים, "שזה מה שהציל את חיי יחד עם כל התפילות שהתפללו עלי עם ישראל בכל העולם".

"כשהתעוררתי בבית החולים", הוא נזכר, "אמרו לי המשפחה אתה לא מבין כמה אנשים היו פה לבקר אותך וכמה תפילות מתפללים עליך בכל העולם. אני, כשהייתי מורדם ומונשם, לא הבנתי כמה זמן בכלל אני בביה"ח שאלתי את משפחתי מה בכלל אני עושה פה... ואז סיפרו לי שחודש שלם אני שם.. לא הבנתי איך עבר חודש, לאט לאט התחלתי לעכל את הדברים".

"התרגשתי מאוד לשמוע את זה שכל עם ישראל התפלל להחלמתי כולל אנשים מחו"ל", הוא אומר. "מה שקרה איתי זה לא דבר מובן מאליו, וזה אני חושב שזה המון בזכות התפילות ושמירת השמיטה של אבי".

"התקופה הזאת למעשה חיזקה את כל המשפחה שלנו", הוא מציין בסיפוק ומעביר מסר לעם ישראל: "הכל זה אמונה בקדוש ברוך הוא. אני הייתי במצב של בין חיים למוות, במיוחד בשבועיים הראשונים, הרופאים אמרו למשפחתי שכמעט בטוח שאני לא ישוב לחיים ורק תפילה תעזור. 3 אחוז בלבד! זה הסיכויים שנתנו הרופאים ".

"לעמוד ככה ולדבר ולהבין שכל עם ישראל היה מסביבך ודאגו לך והוסיפו לי שם (חיים. י"ג) והתפללו זה ממש נס גלוי וגורם לי להתרגשות עצומה", הוא אומר. "לא מזמן עשינו מסיבת הודיה ושם ההורים שלי הודו לקב"ה ולעם ישראל על כל התפילות והניסים", הוא מספר.

יגל חיים נזכר ברגע מיוחד כשהיה בביה"ח: "כשהייתי בטיפול נמרץ פשוט הייתי רואה אנשים ולא יכולתי לדבר, הייתי מסמן להם בתנועות הידיים אם הם כבר הניחו תפילין ושהיו מסמנים לי שלא, הייתי מסמן להם שירוצו להניח תפילין, למעשה כל התקופה שעברתי התאפיינה בהתחזקות כוללת שלי של משפחתי ושל חבריי כולם הלכו והתחזקו גם בשמירת השבת".

"אני ממש חי כרגיל היום מלבד תהליך שיקום שאני אמור לעבור", הוא מספר ומבקש שוב להודות לעם ישראל: "אני רוצה להודות לכל עם ישראל בכל העולם שהתפלל לרפואתי אני רוצה גם להודות לכם אתר כיכר השבת שדרכם המוני בית ישראל התוודעו למצבי והתפללו לרפואתי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר