הותר לפרסום

קטין מהחמאס נעצר; פעל בתחום המנהרות

בפעולה משותפת של השב"כ, צה"ל והמשטרה, נעצר תושב רצועת עזה, כבן 17, פעיל בזרוע הצבאית של החמאס בעיקר בתחום המנהרות, לאחר שחצה את גדר המערכת מרצועת עזה לישראל (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
ארכיון (צילום: David Buimovitch - פלאש90)

הותר לפרסום: בפעולה משותפת של השב"כ, צה"ל והיחידה המרכזית של משטרת ישראל, נעצר במהלך חודש מאי תושב רצועת עזה, כבן 17, פעיל בזרוע הצבאית של החמאס, לאחר שחצה את גדר המערכת מרצועת עזה לישראל.

בחקירה עלה כי הקטין השתייך לגדוד בית לאהיה של חמא"ס ומרבית פעילותו בוצעה בתחום המנהרות.

כמו כן, "עלו בחקירה פרטים אודות פעילות הטרור בחמאס בה היה מעורב לרבות הליך גיוסו לחמאס, הקורסים וההכשרות אותם עבר ופרטים אודות פעילים רבים נוספים אשר פעלו יחד עימו בזרוע הצבאית של החמאס".

בשב"כ מספרים כי בחקירה נחשף "מידע ערכי רב אודות פעילות חמאס בצפון הרצועה ובעיקר אודות מנהרות התקפיות של חמאס".

כמו כן, "התקבל מידע על שיטות הפעולה של חמאס בחפירת מנהרות, דרכי התקשורת במנהרות וכן הצבעה על מוקדי חפירה רבים, האמורים לשמש את פעילי הנח'בה, יחידת העילית של חמאס, בעת לחימה עם ישראל ובמטרה לחדור לשטחה".

עוד עלה בחקירה, כי "החמאס פועל להקמת מנהרות אשר מחוברות למנהרות לחימה בעומק שטח הרצועה ולמעשה, חמאס הקימה ברצועת עזה רשת מסועפת של מנהרות להעברת לוחמים במרחב הרצועה תוך שימוש במנהרות בלבד. רשת המנהרות ברצועת עזה כוללת חדרי מנוחה אשר נועדו לשמש את פעילי הנח'בה בחירום".

למנהרות אלו פתחי כניסה רבים וחלקם נחפרים בסמוך למבנים אזרחיים ברצועת עזה, לרבות מגורי אזרחים תמימים, בתי ספר ומסגדים, באופן אשר יש בו כדי לסכן את האוכלוסיה האזרחית ברצועה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר