החתונה הליברלית

גם רבנים סרוגים נגד החתונה שערך שי פירון: "קול באישה ערווה"

רבנים חרדים, דתיים לאומיים ואפילו יו"ר 'צהר', מתנערים מהחתונה הליברלית שערך הרב ושר החינוך לשעבר שי פירון. "עברו על שלושה איסורי תורה. זה נגד ההלכה" תקף הרב אליקים לבנון בשיחה עם "כיכר השבת". הרב סתיו: "זה לא מקובל" (בארץ)

יוסי גרברצ'יק | כיכר השבת |
שי פירון (Tomer Neuberg/Flash90)

על רקע הפרסום ב"כיכר השבת" של הסרטון מ"החתונה הליברלית" שערך הרב ושר החינוך לשעבר שי פירון ובה גבר ואישה בירכו יחד את אחת הברכות תחת החופה, רבנים חרדים ודתיים לאומיים עמם שוחחנו היום תוקפים את החידוש שביצע פירון.

הרב אליהו שלזינגר, רבה של שכונת גילה בירושלים ופוסק הלכה אמר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "אין שום היתר לתת לאישה לברך ברכה משבע הברכות, זה איסור מוחלט וזה נגד ההלכה והתורה. שי פירון וארגון רבני צהר הולכים נגד התורה".

הרב אליקים לבנון אומר דברים דומים: "לא רק שיש איסור לתת לאישה לברך את ברכת השבע ברכות, יש גם איסור של קול באישה ערווה" אומר הרב לבנון ומוסיף: "ידוע גם ש'תרי קלי לא משתמעי', כך שגם ולו שני גברים היו מברכים את הברכה - גם זה אסור, ק"ו אישה שזה איסור גדול"

"למעשה, באותה חתונה, במעמד החופה עברו על שלושה איסורי תורה" אומר הרב לבנון ותוקף את ארגון רבני צהר: "הם ממציאים תורה חדשה, שי פירון וארגון צהר חושבים שהם עושים את הכל לפי ההלכה אבל הם בעצם עושים הכל הפוך והכל נגד התורה".

הרב דב ביגון, ראש מכון מאיר תוקף גם הוא את החידושים של ארגון צהר ושר החינוך לשעבר פירון: "לא מקובל מה שארגון צהר עושה. לתת לאישה לברך את ברכת השבע ברכות? זה אסור בתכלית האיסור".

פנינו גם ליו"ר רבני צהר הרב דוד סתיו, וגם הוא התנער מהמעשה: "לתת לאשה לברך את ברכת השבע ברכות זה לא מקובל". עם זאת הוא הוסיף כי "אני לא מכיר את פרטי המקרה וכעת אני שומע עליו לראשונה. צריך באמת לבדוק אם אכן זה קרה".

שי פירון סירב להגיב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר