צפו בווידאו

"יום ירושלים לא שייך רק לציונות הדתית, אוי ואבוי למי שאין הכרת הטוב"

הראשל"צ והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף הכריז במהלך החגיגות בכותל המערבי כי: "יום ירושלים לא שייך רק לציונות הדתית אלא לכל עם ישראל, אוי ואבוי לו למי שלא מכיר טובה" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם. תמונה ראשית: Yaakov Cohen/Flash90)

הראשל"צ והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף הכריז היום (ראשון) בנאום מול אלפי חוגגים בכותל המערבי ובמרכז הרב כי "יום ירושלים לא שייך רק לציונות הדתית אלא לכל עם ישראל, אוי ואבוי לו למי שלא מכיר טובה". באירוע ברחבת הכותל השתתפו עשרות אלפי חוגגים, והוא ציין 49 שנים לשחרורה ואיחודה של העיר.

במהלך נאום שנשא הגר"י יוסף ברחבת הכותל אמר: "אם אדם מכיר טובה להקב"ה על כל הטוב אשר עשה לנו בזמן מלחמת ששת הימים - אז באמת הקב"ה יעשה עמנו עוד ניסים ונפלאות. עשית ליראיך נס להתנוסס. אולם אם אדם לא מכיר טובה עלול להפסיד הרבה. מי לנו גדול מחזקיהו המלך שהרביץ תורה בעם ישראל באופן מופלא ואף היה ראוי להיות משיח, אך לא זכה לכך כי לא הודה לקב"ה על הניסים שנעשו לו".

בהמשך היום הגיע הרב הראשי לכנס חגיגי שנערך בישיבת 'מרכז הרב' בהשתתפות רבנים ואישי ציבור. בנאומו אמר: "הצעירים כאן לא זוכרים, אנחנו זוכרים את מלחמת ששת הימים כבן ישיבה צעיר, מילאנו שקי חול במשך שבוע ימים כדי להגן על הבתים מההפגזות, איזה פחד שרר בכל הארץ. כל העם היה בסכנה וכל העם צריך להכיר טובה".

"אשריכם תלמידי הישיבה שאתם לומדים תורה ובכך נותנים זכויות לעם ישראל. צריך להכיר טובה גם לכם וגם לחיילי הצבא שמסרו נפש להגנת עם ישראל. כמה נהרגו במלחמה הזו". לדברי הרב הראשי: "צריך לדעת שהיום הזה של יום ירושלים לא שייך רק למגזר אחד, לציונות הדתית או למגזר אחר, הוא שייך לכל עם ישראל. הלא כולנו היינו בסכנה. כולנו זכינו לניסים ונפלאות וכולנו צריכים להכיר טובה.

"חז"ל אומרים דברים חמורים על מי שאינו מכיר טובה, מצינו אצל חזקיהו המלך שהיה צריך להיות משיח ואפילו שהיה צדיק והקים עולה של תורה לא זכה לכך, רק בשביל שלא אמר שירה על הניצחון במלחמה".

הראשון לציון שחזר: "אני זוכר את חג השבועות בתשכ"ז לאחר שחרור הכותל, כל עם ישראל היה שם. איזו התרגשות היתה. אני הלכתי עם מרן האבא זצ"ל, איך התרגש למראה הכותל המשוחרר. לכן כולנו חייבים להכיר טובה על הניסים הגדולים שנעשו לנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר