תיעוד

מעמד תפילה מרגש במלאת 71 שנים לתבוסת גרמניה הנאצית

במעמד תפילה בכותל המערבי ובמקומות נוספים בעולם, צויין יום השחרור וההצלה של שארית הפליטה מהשואה הנוראה. פוטין למשתתפים: "אתם התשובה האמיתית למכחישי השואה" (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

במלאת 71 שנים להצלת שארית יהודי הפליטה משואת יהודי אירופה, השתתפו אלפים בעצרת הודיה ותפילה שהתקיימה בכותל המערבי, בציינם את יום חמישי האחרון כ'יום השחרור וההצלה', ואף העלו בה את זכר הקדושים הי"ד שנספו בשואה.

בהנחיית גדולי התורה והחסידות, החלו אירועי יום ההצלה בעצרת תפילה והודאה ברחבת הכותל המערבי בליל שישי האחרון. גם נשים וילדים נטלו חלק בעצרת ההמונית.

העצרת החלה בתפילת ערבית ולאחריה נאמרו פרקי תהילים ותפילת יזכור מפי החזן דוד וינבך. בעצרת השתתפו ראש ישיבת מיר הגר"י אזרחי, שאף נשא דברים נרגשים, הרב שמואל רבינוביץ רב הכותל והמקומות הקדושים, הרב בן ציון זילבר ראש מוסדות 'תולדות ישורון', הרב שמואל וייס ראש כולל אבן ישראל ועוד רבים.

מהלך העצרת הועבר בשידור חי למספר מוקדים ברחבי אירופה ולבית הכנסת הגדול במוסקבה, שם נשאו תפילה יחדיו מאות מיהודי רוסיה בראשות האדמו"ר מטשרנוביל ונשיא ועידת רבני אירופה ורבה של מוסקבה הרב פנחס גולדשמידט.

לאירוע בבית הכנסת במוסקבה נשלח מכתב שכתב נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לכבוד היום המיוחד. בין השאר, כתב פוטין: "אני מברך את יהודי רוסיה לכבוד החג הגדול של כ"ו אייר, אני רואה בזה הכרת הטוב של העם היהודי לחיילים הרוסים שחרפו נפשם במערכה נגד הנאצים בזמן מלחמת העולם השנייה. זו התשובה האמיתית למכחישי השואה ומשכתבי ההיסטוריה. יידעו הצעירים היהודיים שיציינו את החג הזה את מה שעוללו הנאצים בימי המלחמה".

במסגרת ציון יום השחרור וההצלה מתוכננים מספר אירועים משמעותיים נוספים ברחבי הארץ. את היוזמה לציון יום זה מוביל ביד רמה הנגיד היהודי גרמן (גבריאל) זכרייב סגן נשיא הקונגרס היהודי הרוסי, שמקדיש רבות מזמנו ומרצו להנצחת והטמעת נס שחרורם והצלתם של יהודי אירופה מהשואה הנוראה, ביום בו הכניעו בעלות הברית והצבא האדום את גרמניה הנאצית ושחררו את יהודי אירופה, ולזכרם של מאות אלפי הקדושים שמסרוו נפשם על קידוש השם, הי"ד. לדבריו "יום זה חשוב לכלל ישראל, כי אילולי נעצרה המלחמה, חלילה, היו מצליחים הנאצים ימ"ש לממש את תוכניותיהם להשמיד כל זכר מהעם היהודי, רח"ל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר