זעזוע ושאט נפש

נשות הכותל הבריחו ספר תורה מתחת לחצאית

זעזוע ברחבת הכותל: נשות הכותל הבריחו ספר תורה מתחת לחצאית של אחת הנשים. מנכלי"ת הארגון עוכבה לחקירה. הגר"ש רבינוביץ: "אקבל על עצמי בלי נדר לצום על ביזוי ספר תורה" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
(ארכיון: מרים אלסטר - פלאש 90)

אין גבול לבושה: כמידי ראש חודש הגיעו הבוקר (שלישי) נשות הכותל לעורר פרובוקציה ברחבת הכותל, ובניגוד לכללים הן ניסו - פעם נוספת - להבריח ספר תורה אל רחבת עזרת הנשים, כשהפעם ניסו לעשות זאת בצורה מבזה - מתחת לחצאית. השוטרים הבחינו בזה במהלך הבידוק הביטחוני וגם הם - כמו כל יהודי - הזדעזעו.

מנכלי"ת ארגון נשות הכותל עוכבה לחקירה לאחר התפילה.

רב הכותל והמקומות הקדושים הגאון רבי שמואל רבינוביץ הגיב ואמר כי "יהודים בכל הדורות מסרו נפשם למיתה כדי לשמור על קדושתו וכבודו של ספר התורה, אך עבור נשות הכותל זכויות הפרט "כביכול" שלהן קדושות יותר".

לדבריו: "ביום שבו התאספו בני ישראל כאיש אחד בלב אחד תחת הר סיני, באה קבוצה בדלנית וצעקנית זו ומפיצה פילוג ושנאה. אין לך חילול ה' גדול מזה".

הגר"ש רבינוביץ פנה לשר הדתות: "אני מפציר בשר לעניני דתות הרב דוד אזולאי לקבוע, אחת ולתמיד, נוהל ברור ומחייב להתנהגות בכותל ולעצור את הביזיון שמתחולל מדי ראש חודש במקום הקדוש".

הרב רבינוביץ המשיך ותקף: "הכנסת ספר התורה היתה בניגוד מפורש להחלטת בית המשפט העליון לפני כחודשיים, ובהמשך להפרה בחודש שעבר של החלטת היועץ המשפטי לממשלה, ומעידה על כוונת קבוצה זו להפר כל סיכום שיהיה עמן בעתיד. מטרתן היא פגיעה בקדושת הכותל , ברגשות המתפללים ובאחדות העם.

"כאחראי על קדושת הכותל המערבי אקבל על עצמי בל"נ לצום על ביזוי ספר תורה".

נשות הכותל מסרו בתגובה כי "רב הכותל מפיץ נגדנו שקרים וכזבים. טענתו כאילו החבאנו ספר תורה מתחת לחצאית היא מופרכת לחלוטין ונועדה להכפיש את שמנו הטוב. נשות הכותל הינה קבוצת נשים דתיות שמאז ומעולם התייחסה אל ספר התורה בהוד והדר, ותמשיך להתייחס אליו ביראת הכבוד הראויה לו. רב הכותל מוזמן לצום על הביזוי שהוא עצמו עושה לתורה ולערכיה, בהפצת לשון הרע ובמניעה מנשים את הגישה לספרי התורה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר