בזכות ערנות האזרח

שידלו קטן להמיר את דתו - המשטרה פתחה בחקירה

מיסיונרים תועדו עוברים על החוק כשהם מחלקים חומר הטפה לקטין במסגרת קמפיין מיסיונרי במודיעין בליווי נציג יד לאחים ניגשה משפחתו של הילד להגיש תלונה בתחנת מודיעין: "המשדל קטין להמיר דתו - דינו ששה חודשי מאסר" (חרדים, שיווקי)

האקדח המעשן. התמונה שהביאה להגשת התלונה במשטרה (צילום: דוברות יד לאחים)

תושב מודיעין שתיעד את הקמפיין המיסיונרי שהתרחש בשבועיים האחרונים במודיעין, הביא בסוף השבוע האחרון להגשת תלונה במשטרה כנגד אותם מיסיונרים.

הכול החל כשתושב בשם ד. עמד במקום מרכזי בעיר והזהיר את התושבים מפני קבוצה מיסיונרית שעמדה בקרן הרחוב וחילקה חומר מיסיונרי לעוברים ושבים.

ד. הבחין לפתע כי המיסיונרים מחלקים חומר הטפה נוצרי לילד דתי חובש כיפה. הוא תיעד את המקרה ולאחר מכן ניגש לאמו והזהירה כי מדובר בחומר של כת מיסיונרית נוצרית וזו אכן מיהרה להוציא את החומר מידי בנה.

כמה דקות לאחר מכן שיגר ד' את התמונה למחלקה למאבק במיסיון של יד לאחים, שמיהרה ליצור קשר עם אמו של הילד, תוך המלצה על הגשת תלונה במשטרה, שכן מדובר בעבירה פלילית של שידול קטין להמיר דתו. יום למחרת הגיעה משפחת הילד בליווי הרב בנימין וולקן - רכז השטח של הארגון, לתחנת משטרת מודיעין כשבידה התמונה המפלילה והגישה תלונה מתועדת כנגד המיסיונרים.

אישור הגשת התלונה במשטרת מודיעין. צילום: דוברות יד לאחים

עו"ד משה מורגנשטרן מהצוות המשפטי של יד לאחים אמר השבוע כי חלוקת החומר המיסיונרי לקטין חמורה ביותר. "מדובר בעבירה על סעיף 368א' לחוק העונשין הקובע 'המשדל קטין, בפניה ישירה אליו, להמיר דתו, דינו – מאסר ששה חודשים'. אנו קוראים למשטרה למצות את הדין עם מפרי החוק המיסיונרים".

עו"ד מורגנשטרן הדגיש בדבריו כי יד לאחים ימשיך לעקוב אחר טיפול המשטרה בתיק זה ובמידה שהמשטרה תחליט כדרכה שלא בקודש לסגור את התיק בעילה של "חוסר עניין לציבור", יוגש ערער ליועץ המשפטי לממשלה ובמידת הצורך תישקל אף פנייה לבית המשפט.

ביד לאחים מציינים לשבח את ערנותו של ד. ומבקשים מהציבור הרחב להמשיך לפקוח עין ולדווח על כל פעילות מיסיונרית למוקד יד לאחים שמספרו: 1800-620-640.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר