תחבורה זיבורית

בחברת אפיקים לא עומדים בלוחות זמנים, לא עוצרים בתחנות וממליצים לנוסעים: "קחו מונית"

שורה של עדויות שהצטברו במערכת "כיכר השבת" טוענות לכשלים בפעילות חברת התחבורה הציבורית "אפיקים". הנהגים לא עומדים בלוחות הזמנים, לא עוצרים בתחנות ובמוקדי שירות הלקוחות כבר ממליצים לנוסעים לא לחכות לאוטובוס: "קחו מונית או חפשו פתרון אחר" (חדשות)

יוסי גרברצ'יק | כיכר השבת |
תחבורה ציבורית, ארכיון (Zack Wajsgras/Flash90)

עדויות של נוסעים חרדים מרחבי הארץ שהצטברו לאחרונה במערכת "כיכר השבת", טוענות לזלזול מצד חברת "אפיקים" בנוסעים החרדים, עומסים כבדים באוטובוסים, אי עצירה בתחנות והתעלמות מתלונות של נוסעים.

אברהם, נוסע בחברה, סיפר ל"כיכר השבת": "במוצאי שבת לפני מספר שבועות חיכיתי יחד עם משפחתי ועשרות נוסעים בתחנה בבני ברק לקו 422 של חברת אפיקים לכיוון ירושלים. המתנו למעלה משעתיים בתחנה, כל האטובוסים שעברו היו מלאים בנוסעים ולא עצרו בתחנה".

"התקשרתי למוקד של חברת אפיקים, שם השיבו לי שתוך 20 דקות יגיע אוטובוס, זה אכן מה שקרה, אבל גם הוא לא עצר בתחנה תוך כדי התעלמות מוחלטת מעשרות אנשים שעומדים שם וממתינים לאוטובוס".

"ניסיתי לתפוס שוב את המוקד ואחרי זמן המתנה אמרו לי שכדאי שאחפש דרכים חלופיות לנסוע בהן". לדבריו, "במענה האנושי כלל לא התייחסו לטענה שעשרות נוסעים עומדים בתחנה כמה שעות ומחכים לאטובוס שיקח אותם לירושלים". התשובה הלקונית של נציג השירות במענה האנושי של חברת אפיקים היתה, כך לפי אברהם, "אין לנו מה לעשות, פשוט קח מונית או שתחפש דרך אחרת כדי להגיע לירושלים".

לאברהם ויתר הנוסעים לא היתה ברירה, והם נאלצו לחסום אוטובוס של החברה שהיה מלא בנוסעים. לאחר עימות שנמשך מספר דקות, נכנע הנהג לעלות את יתר הנוסעים שכאמור שהו בתחנה למעלה משעתיים. "פניתי במכתב למשרד התחבורה ולחברת אפיקים" מספר אברהם, "אולם חברת אפיקים עדיין לא טרחה ליצור קשר ולשלוח תגובה על התלונה".

אברהם לא לבד, מנחם, נוסע גם הוא בחברה, מספר גם כן על ליקויים בקו בני ברק-ירושלים: "נסעתי לבני ברק יחד עם כל משפחתי המורחבת לצורך אירוע משפחתי, תכננו לנסוע באוטובוס האחרון של קו 400 של חברת אפיקים - שעל פי לוח הזמנים של החברה יוצא בשעה 00:20". לאכזבתו של מנחם, האוטובוס המיוחל לא הגיע.

"זה פשוט זלזול מוחלט בנוסעים," הוא אומר. "זו לא הפעם הראשונה שאני נתקל בדברים הללו.
לא לעמוד בלוח זמני הנסיעות זה דבר שקורה ומתקבל על הדעת, אולם כשמדובר באוטובוס האחרון, הייתי מצפה מהם שיבדקו את זה ולא יגרמו לנוסעים להישאר ברחובה של עיר בשעת לילה מאוחרת".

מנחם מציין כי פנה למענה האנושי של החברה שם השיבו שהאוטובוס בדרך, אולם לאחר זמן שהאוטובוס לא הגיע, נאמר לו באותו מוקד אנושי כי "אין מה לעשות ועליו לחפש דרכים חלופיות".
לדבריו: "בסופו של דבר נאלצתי לנדוד עד תחנת קו 402, חבל שאותה חברה מזלזלת בנוסעים שלהם באופן שיטתי".

חברת אפיקים מוסרת בתגובה לטענות: "מבדיקה שערכנו נמצא כי האוטובוסים שלא עצרו בתחנה היו מלאים עד אפס מקום. נדגיש כי הוראות החוק קובעות מפורשות כי כאשר האוטובוס מלא עד אפס מקום, נהגי האוטובוס מונחים שלא לעלות נוסעים נוספים ולכן הנהג האמור לא עצר בתחנה ושמר על בטיחות נוסעיו".

"גם לפי הטענות המועלות בפניה ניתן ללמוד כי יצאו הרבה אוטובוסים אך עקב התמלאותם בתחנות הראשונות נבצר מהם לצערנו מלקלוט נוסעים נוספים. החברה פועלת מול משרד התחבורה במטרה לתגבר את השירות הבסיסי עקב עלייה מתמדת בביקושים ומקווה שבזמן הקרוב נוכל להוסיף שירות כזה שיענה על צורכי הלקוחות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר